Despertem

Des del 2010, les dues escoles de la ZER ens vàrem unir a començar la jornada escolar de forma relaxada, i prenem consciència del nostre cos amb una sèrie d’ exercicis que anomenem “El Despertem”.

L’ objectiu és despertar la consciència corporal per aconseguir que els alumnes tinguin una actitud receptiva i relaxada, ja que és a través del cos que vivenciem experiències i adquirim aprenentatges.

Per fer-ho seleccionem exercicis de kinesiologia (o cinesiologia) prèviament per a practicar-los cada matí al llarg d’un període determinat. A més, som conscients que cada exercici ajuda a l’alumne a millorar la seva percepció, atenció o altres capacitats que poden ser molt útils al llarg de la jornada escolar.. De vegades, també finalitzem cantant una cançó tots junts per reforçar la unió del grup i per potenciar els sentiments d’ alegria i felicitat.

Actualment, “El Despertem” s’ha convertit en una eina indispensable que forma part de la rutina de les nostres escoles i que fomenta el benefici individual i col·lectiu.