Padrins i fillols

La cooperació i l’empatia és vital per a mantenir un clima agradable i de respecte entre els infants de la nostra ZER. D’aquesta idea neix el projecte dels Padrins i Fillols a la ZER Cap de Creus.

Des dels inicis de la creació de la ZER, s’ha vetllat per a crear vincles entre els alumnes de diferents edats de les nostres escoles. Per fer-ho, cada inici de curs es fa una cerimònia on enllaçem o vinculem cada padrí amb un fillol. Aquesta cerimònia significa que al llarg del curs, aquests dos alumnes duran a terme activitats conjuntes, sovint pensades per a fer gaudir al padrí/fillol o passar una bona estona conjuntament. Duent a terme aquestes activitats, els dos membres de la parella se’n veuen beneficiats, ja que l’alumne més gran sol aportar experiència i el més jove espontaneïtat. Aquest vincle, va creixent al llarg del curs i aporta molta benestar als nostres alumnes.

El tipus d’activitats que es fan conjuntament són variades, i poden anar des d’explicar-se contes o preparar jocs, a fer felicitacions de Nadal o ser els acompanyants a les sortides conjuntes.

Aquesta és una activitat que cada curs es valora molt i que de ben segur recordaran els nostres alumnes.