Qui som

L’escola Puig d’Esquers, situada al municipi de Colera, a l’Alt Empordà, forma part de la ZER Cap de Creus, juntament amb l’escola Les Clisques, del municipi de Port de la Selva.

Colera és un poble costaner, on l’economia principal que té és el turisme d’estiu (juliol i agost). Té menys de 530 habitants que hi viuen tot l’any.

Les infraestructures i serveis es concentren en el nucli de la població (bàsicament un carrer d’entrada i un de sortida, que porten fins a la platja de Colera). Colera té una escola reformada i ampliada fa pocs anys, un centre cívic, un centre social (el Trull) i una sala polivalent. No té llar d’infants ni institut. Els pares que volen portar als seus fills a la llar d’infants es desplacen al poble del costat, Llançà. Al igual que els alumnes que acaben Primària, que van a l’institut de Llançà amb el transport públic que els recull i els torna diàriament al poble. 

Al ser un poble petit (amb només dues urbanitzacions), on la majoria de les famílies resideix al nucli del poble, fa que el 79% dels alumnes pugui venir a l’escola caminant i tan sols el 21% dels alumnes es desplacin amb cotxe per venir a l’escola.

Actualment l’escola acull a 20 nens i nenes, alguns del mateix poble de Colera i també d’altres de Llançà.

L’escola Puig d’Esquers es va ampliar i reformar l’any 2011. Es va reformar un edifici que era dels voltants del 1900 i es va ampliar duplicant la seva capacitat. Es va adaptar a les necessitats actuals d’un centre educatiu. 

Els espais són funcionals i ben dissenyats, cosa que facilita la mobilitat i l’organització del centre.

El claustre està format per dos mestres fixes a l’escola i cinc especialistes (d’educació física, anglès, música, educació especial i religió) que vénen a fer algunes hores a l’escola.

Un cop al mes tenim el suport d’un membre de l’EAP.

La ràtio actual permet atendre bé a l’alumnat amb necessitats educatives especials o amb dificultats en l’aprenentatge, a partir d’atencions individualitzades, en petit grup o amb estratègies i metodologies inclusives a dins l’aula.

L’ambient de l’escola i de l’entorn és molt tranquil i això permet desenvolupar el procés d’ensenyament – aprenentatge en un ambient de confiança, proper i adaptant-nos als nivells de cada alumne.

Organigrama: