Jornades Pesca Neta

El passat dimarts l’alumnat de cicle mitjà i cicle superior de l’escola Les Clisques van participar en les “Jornades Pesca Neta”. Aquestes jornades estan impulsades per la Fundació Privada per a la Creativació en col·laboració amb la Federació Territorial de Confraries de Pescadors de Girona.

A les 9:00 ens vam reunir a la Sala Municipal, primer ens van fer la presentació de les jornades. Aquí ens van fer conscients de la quantitat de deixalles que acaben al mar i les iniciatives amb alguns pescadors que col·laboren amb la neteja dels nostres mars.

Després, Manel, el pare de l’Iria i la Gina, ens va explicar el seu ofici de pescador. Va continuar la Marina de l’organització CRAM, que va explicar com afecta el plàstic als animals aquàtics i ens va mostrar imatges i vídeos. També va parlar de les illes del plàstic, la quantitat de deixalles que hi ha a l’ Himàlaia, la importància de reduir el consum de plàstic, de com els microplàstics afectes tant els animals com els humans, de la importància de reduir el consum de plàstics i dels països que més plàstic produeixen, entre molts altres temes per tal de conscienciar el nostre alumnat enfront de la problemàtica del plàstic.

En acabar l’exposició de la Marina, vam anar a esmorzar i jugar una estona al parc, mentrestant algunes nenes i nens de la nostra escola van ser entrevistats pels micròfons de la cadena Ser.

Per acabar les jornades, vam fer una recollida de deixalles per la platja, en acabar vam pesar totes les deixalles i les vam llançar als contenidors corresponents. Finalment, ens van regalar una bossa de tela a tots i totes les participants en les jornades.

Aquí teniu l’enllaç a un vídeo, ja que ens van gravar mentre fèiem l’activitat.