Projecte de les Alzines Sureres. Trobada amb alumnes i mestres de l’escola de Ceret

Aquest dimecres i dijous els alumnes i els mestres de l’escola Les Clisques del Port de la Selva hem començat un nou projecte juntament amb l’escola agrícola de Ceret.

Després d’una visita al nostre poble per part de la Nancy mestra de l’escola de Ceret i després dels incendis que van afectar el nostre territori, la Nancy, en Pau i l’Isidre, van començar a idear el projecte de les Alzines Sureres.

L’objectiu principal és el d’educar els alumnes de les escoles del territori en la preservació i valoració de l’entorn.

El projecte, que és molt ampli, l’iniciem creant un planter d’alzines sureres, espècie molt resistent al foc i arbre autòcton de la zona.

Per fer-ho, comptem amb l’ajuda dels mestres i alumnes de l’escola de Ceret, ells han ideat un sistema senzill i eficient per a fer planter d’alzina surera i anar introduint, de mica en mica aquest arbre al nostre entorn de Port de la Selva i Selva de Mar. Incloent la zona de St. Pere de Rodes.

El dimecres ens van fer una mostra de com es planta una gla utilitzant caixes de fruita, terra i escorça d’arbre. També ens van ensenyar com fer un bon reg i vam visitar la primera de les zones on es podria plantar els arbres. També vam rebre la visita d’en Ponç Feliu, director del Parc Natural del Cap de Creus.

El dijous, l’activitat s’ha traslladat al monestir de St. Pere de Rodes on han pogut conèixer aquest monument tant important de les nostres terres.

El projecte rep el suport de l’ajuntament del Port de la Selva, de l’ajuntament de Selva de Mar i del Parc Natural del Cap de Creus, és per això que en aquesta trobada ens han acompanyat els seus representants. Moltes gràcies a tots.

Sabem que el projecte no és fàcil, però l’iniciem amb molta il·lusió i esperança.

Gràcies companys de Ceret!

Clica la imatge per accedir al recull de fotografies.