DICTATS A L’ESCOLA PUIG D’ESQUERS

Fem dictats a l’escola Puig d’Esquers

A primària, un cop a la setmana, fem dictats preparats per treballar l’ortografia i no fer tantes faltes a l’hora d’escriure. Normalment els fem en català, però de tant en tant en fem també en castellà. L’altre dia a la classe dels grans, en vam fer un d’especial, vam fer un “dictat secret”. Aquest tipus de dictat ens el va recomanar el Diego, mestre de 3r i 4t de l’escola Les Clisques, i consisteix en el següent: primer vam fer parelles, i cadascú va agafar la seva llibreta de dictats. Un/a de la parella anava a mirar el dictat que estava penjat a la paret i li dictava una part a l’altre/a perquè l’escrivís a la llibreta. Mentre un/a escrivia, l’altre/a havia de procurar que no fes faltes. I així s’anava fent fins acabar tot el text del dictat. Un cop acabat el corregíem. És una altra manera diferent i divertida d’aprendre ortografia.