Diagnosi

Per realitzar la diagnosi de la maduresa digital del centre s’han utilitzat les eines SELFIE i SELFIE for Teachers, a més d’altres indicadors propis de les eines i plataformes digitals que s’utilitzen al centre.

A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, es detecten els següents punts forts i punts febles segons diferents aspectes:

ID CENTRE/ PROFESSORAT/ ALUMNAT/ FAMÍLIES ÀREA /ÀMBIT ÍTEM DE LA DIAGNOSI VALORACIÓ
1 PROFESSORAT COMPROMÍS PROFESSIONAL Utilització de tecnologies digitals per millorar la
comunicació
PUNT FORT
2 PROFESSORAT COMPROMÍS PROFESSIONAL Gestió d’entorns d’aprenentatge en línia PUNT FEBLE
3 PROFESSORAT COMPROMÍS PROFESSIONAL Utilització de tecnologies digitals per col·laborar i
interactuar
PUNT FORT
4 DIRECCIÓ+DOCENTS A –> ESTRATÈGIA, LIDERATGE I GESTIÓ A1. Estratègia digital PUNT FORT
5 PROFESSORAT COMPROMÍS PROFESSIONAL Utilització de les tecnologies (dispositius, plataformes i programes informàtic PUNT FORT
6 PROFESSORAT COMPROMÍS PROFESSIONAL Reflexió sobre la meva pràctica professional personal i col·lectiva PUNT FEBLE
7 PROFESSORAT COMPROMÍS PROFESSIONAL Contribució positiva i ètica al món digital PUNT FORT
8 PROFESSORAT COMPROMÍS PROFESSIONAL Ús de tecnologies digitals per a l’aprenentatge professional propi PUNT FORT
9 PROFESSORAT COMPROMÍS PROFESSIONAL Participació en activitats d’aprenentatge professional per al desenvolupament de la competència digital dels professors PUNT FORT
10 PROFESSORAT COMPROMÍS PROFESSIONAL Treball amb conceptes i processos de
pensament computacional com a part de la competència digital del professorat.
PUNT FEBLE
11 PROFESSORAT CONTINGUTS DIGITALS Usar criteris de cerca i selecció de recursos digitals per identificar recursos digitals que responguin als objectius d’ensenyament i aprenentatge. PUNT FORT
12 PROFESSORAT CONTINGUTS DIGITALS Crear recursos digitals que ajudin i millorin els objectius d’ensenyament i aprenentatge PUNT FORT
13 PROFESSORAT CONTINGUTS DIGITALS Modificar els recursos digitals existents per ajudar i millorar els objectius d’ensenyament i aprenentatge tenint en compte les llicències de drets d’autor i de distribució. PUNT FEBLE
14 PROFESSORAT CONTINGUTS DIGITALS Organitzar els continguts digitals de manera que permetin un accés fàcil i segur per a alumnat, famílies i professorat, protegint alhora les dades confidencials i personals. PUNT FORT
15 PROFESSORAT CONTINGUTS DIGITALS Intercanviar continguts digitals respectant les normes sobre propietat intel·lectual i drets d’autor. PUNT FEBLE
16 PROFESSORAT ENSENYAMENT APRENENTATGE Dissenyar, desenvolupar i posar en pràctica l’aprenentatge utilitzant tecnologies digitals per millorar-ne els resultats. PUNT FORT
17 PROFESSORAT ENSENYAMENT APRENENTATGE Usar les tecnologies digitals per proporcionar retroalimentació i oportunitats de reflexió conduents a un reajustament de les pràctiques d’ensenyament i aprenentatge PUNT FEBLE
18 PROFESSORAT ENSENYAMENT APRENENTATGE Usar les tecnologies digitals per promoure i millorar la col·laboració de l’alumnat pel que fa a l’aprenentatge individual i col·lectiu. PUNT FORT
19 PROFESSORAT ENSENYAMENT APRENENTATGE Usar les tecnologies digitals per millorar els processos d’aprenentatge autoregulats de l’alumnat, promovent un aprenentatge actiu i autònom de la responsabilitat que l’alumnat assumeix respecte al seu propi aprenentatge, de manera que es trasllada el focus d’atenció de l’ensenyament a l’aprenentatge. PUNT FEBLE
20 PROFESSORAT ENSENYAMENT APRENENTATGE Usar tecnologies emergents per explorar experiències d’aprenentatge innovadores, tenint en compte consideracions ètiques. PUNT FEBLE
21 PROFESSORAT AVALUACIÓ I FEEDBACK Usar les tecnologies digitals per afavorir l’avaluació formativa i sumativa de l’aprenentatge. PUNT FORT
22 PROFESSORAT AVALUACIÓ I FEEDBACK Usar les tecnologies digitals per reunir i analitzar proves referents als processos i resultats d’aprenentatge de l’alumnat. PUNT FEBLE
23 PROFESSORAT AVALUACIÓ I FEEDBACK Usar les tecnologies digitals per proporcionar retroalimentació a l’alumnat, facilitant així la programació d’altres mesures addicionals. PUNT FEBLE
24 PROFESSORAT EMPODERAMENT ALUMNAT Assegurar l’accés als recursos digitals i a les activitats d’aprenentatge de tots els alumnes tenint en compte les limitacions contextuals, físiques o cognitives en la utilització de les tecnologies digitals. PUNT FEBLE
25 PROFESSORAT EMPODERAMENT ALUMNAT Usar les tecnologies digitals per atendre les diverses necessitats d’aprenentatge de l’alumnat, permetent avançar a diferents nivells i velocitats, així com seguir itineraris i objectius d’aprenentatge individuals. PUNT FEBLE
26 PROFESSORAT EMPODERAMENT ALUMNAT Utilitzar les tecnologies digitals per promoure el compromís actiu i creatiu de l’alumnat amb el seu aprenentatge. PUNT FEBLE
27 PROFESSORAT EMPODERAMENT ALUMNAT Usar tecnologies i eines digitals, entorns d’aprenentatge virtuals i plataformes en línia per assegurar l’aprenentatge de l’alumnat tant dins com fora de l’aula. PUNT FEBLE
28 PROFESSORAT FACILITAR LA COMPETÈNCIA ALUMNAT Alfabetització en dades i informacional. Incorporar activitats d’aprenentatge que requereixin a l’alumnat fer servir les tecnologies digitals per cercar, avaluar i administrar informació i dades en entorns digitals. PUNT FEBLE
29 PROFESSORAT FACILITAR LA COMPETÈNCIA ALUMNAT Usar activitats d’aprenentatge que requereixin a l’alumnat fer servir les tecnologies digitals per comunicar-se i col·laborar. PUNT FEBLE
30 PROFESSORAT FACILITAR LA COMPETÈNCIA ALUMNAT Incorporar activitats d’aprenentatge que requereixin expressar-se a l’alumnat a través de mitjans digitals, modificant i creant continguts digitals en diferents formats. PUNT FEBLE
31 PROFESSORAT FACILITAR LA COMPETÈNCIA ALUMNAT Capacitar l’alumnat per utilitzar les tecnologies digitals de manera segura, reduint alhora els riscos per poder assegurar-ne el benestar físic, psicològic i social. PUNT FEBLE
32 PROFESSORAT FACILITAR LA COMPETÈNCIA ALUMNAT Capacitar l’alumnat per fer servir les tecnologies digitals una manera responsable i ètica, gestionant la seva identitat, petjada i reputació digitals. PUNT FEBLE
33 PROFESSORAT FACILITAR LA COMPETÈNCIA ALUMNAT Incorporar activitats d’aprenentatge a l’alumnat hagi de fer ús de les tecnologies digitals per comprendre i resoldre problemes. PUNT FEBLE
34 DIRECCIÓ+DOCENTS A –> ESTRATÈGIA, LIDERATGE I GESTIÓ A2. Desenvolupament de l’estratègia a… PUNT FORT
35 DIRECCIÓ+DOCENTS A –> ESTRATÈGIA, LIDERATGE I GESTIÓ A3. Noves modalitats d’ensenyament PUNT FORT
36 DIRECCIÓ+DOCENTS B –> COL·LABORACIÓ I XARXES B1. Avaluació del progrés PUNT FORT
37 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT B –> COL·LABORACIÓ I XARXES B2. Debat sobre l’ús de la tecnologia PUNT FORT
38 DIRECCIÓ+DOCENTS B –> COL·LABORACIÓ I XARXES B3. Col·laboracions PUNT FORT
39 DIRECCIÓ+DOCENTS C –> INFRAESTRUCTURES I SERVEIS C1. Infraestructura PUNT FORT
40 DIRECCIÓ+DOCENTS C –> INFRAESTRUCTURES I SERVEIS C2. Dispositius digitals per a l’ensenya.. PUNT FORT
41 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT C –> INFRAESTRUCTURES I SERVEIS C3. Accés a internet PUNT FORT
42 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT C –> INFRAESTRUCTURES I SERVEIS C5. Assistència tècnica PUNT FORT
43 DIRECCIÓ+DOCENTS C –> INFRAESTRUCTURES I SERVEIS C7. Protecció de dades PUNT FORT
44 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT C –> INFRAESTRUCTURES I SERVEIS C8. Dispositives digitals per a l’aprene… PUNT FORT
45 DIRECCIÓ+DOCENTS D –>DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL CONTINU D1. Necessitats de formació permanent PUNT FORT
46 DIRECCIÓ+DOCENTS D –>DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL CONTINU D2. Participació a la formació permanent PUNT FORT
47 DIRECCIÓ+DOCENTS D –>DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL CONTINU D3. Intercanvi d’experiències PUNT FORT
48 DIRECCIÓ+DOCENTS E –> PEDAGOGIA: SUPORT I RECURSOS E1. Recursos educatius en línia PUNT FORT
49 DIRECCIÓ+DOCENTS E –> PEDAGOGIA: SUPORT I RECURSOS E2. Creació de recursos digitals PUNT FORT
50 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT E –> PEDAGOGIA: SUPORT I RECURSOS E3. Ús d’entorns virtuals d’aprenentatge PUNT FORT
51 DIRECCIÓ+DOCENTS E –> PEDAGOGIA: SUPORT I RECURSOS E4. Comunicació amb la comunitat edu… PUNT FORT
52 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT F –> PEDAGOGIA: IMPLEMENTACIÓ A L’AULA F1. Adaptació a les necessitats de l’alu… PUNT FORT
53 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT F –> PEDAGOGIA: IMPLEMENTACIÓ A L’AULA F3. Foment de la creativitat PUNT FORT
54 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT F –> PEDAGOGIA: IMPLEMENTACIÓ A L’AULA F4. Inclusió de l’alumnat PUNT FORT
55 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT F –> PEDAGOGIA: IMPLEMENTACIÓ A L’AULA F5. Col·laboració de l’alumnat PUNT FORT
56 DIRECCIÓ+DOCENTS F –> PEDAGOGIA: IMPLEMENTACIÓ A L’AULA F6. Projectes interdisciplinaris PUNT FORT
57 DIRECCIÓ+DOCENTS G –> PRÀCTIQUES D’AVALUACIÓ G1. Avaluació de les destreses PUNT FORT
58 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT G –> PRÀCTIQUES D’AVALUACIÓ G3. Retroalimentació adequada PUNT FORT
59 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT G –> PRÀCTIQUES D’AVALUACIÓ G5. Autoreflexió sobre l’aprenentatge PUNT FORT
60 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT G –> PRÀCTIQUES D’AVALUACIÓ G6. Comentaris a d’altres alumnes sobr… PUNT FORT
61 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT H –> COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT H1. Comportament segur PUNT FORT
62 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT H –> COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT H3. Comportament responsable PUNT FORT
63 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT H –> COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT H4. Verificar la qualitat de la informació PUNT FORT
64 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT H –> COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT H6. Atorgar reconeixement al treball del.. PUNT FORT
65 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT H –> COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT H7. Creació de continguts digitals PUNT FORT
66 DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT H –> COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT H8. Aprendre a comunicar PUNT FORT