Per realitzar la diagnosi de la maduresa digital del centre s’han utilitzat les eines SELFIE i SELFIE for Teachers, a més d’altres indicadors propis de les eines i plataformes digitals que s’utilitzen al centre.
A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, es detecten els següents punts forts i punts febles segons diferents aspectes:
ID | CENTRE/ PROFESSORAT/ ALUMNAT/ FAMÍLIES | ÀREA /ÀMBIT | ÍTEM DE LA DIAGNOSI | VALORACIÓ |
1 | PROFESSORAT | COMPROMÍS PROFESSIONAL | Utilització de tecnologies digitals per millorar la comunicació |
PUNT FORT |
2 | PROFESSORAT | COMPROMÍS PROFESSIONAL | Gestió d’entorns d’aprenentatge en línia | PUNT FEBLE |
3 | PROFESSORAT | COMPROMÍS PROFESSIONAL | Utilització de tecnologies digitals per col·laborar i interactuar |
PUNT FORT |
4 | DIRECCIÓ+DOCENTS | A –> ESTRATÈGIA, LIDERATGE I GESTIÓ | A1. Estratègia digital | PUNT FORT |
5 | PROFESSORAT | COMPROMÍS PROFESSIONAL | Utilització de les tecnologies (dispositius, plataformes i programes informàtic | PUNT FORT |
6 | PROFESSORAT | COMPROMÍS PROFESSIONAL | Reflexió sobre la meva pràctica professional personal i col·lectiva | PUNT FEBLE |
7 | PROFESSORAT | COMPROMÍS PROFESSIONAL | Contribució positiva i ètica al món digital | PUNT FORT |
8 | PROFESSORAT | COMPROMÍS PROFESSIONAL | Ús de tecnologies digitals per a l’aprenentatge professional propi | PUNT FORT |
9 | PROFESSORAT | COMPROMÍS PROFESSIONAL | Participació en activitats d’aprenentatge professional per al desenvolupament de la competència digital dels professors | PUNT FORT |
10 | PROFESSORAT | COMPROMÍS PROFESSIONAL | Treball amb conceptes i processos de pensament computacional com a part de la competència digital del professorat. |
PUNT FEBLE |
11 | PROFESSORAT | CONTINGUTS DIGITALS | Usar criteris de cerca i selecció de recursos digitals per identificar recursos digitals que responguin als objectius d’ensenyament i aprenentatge. | PUNT FORT |
12 | PROFESSORAT | CONTINGUTS DIGITALS | Crear recursos digitals que ajudin i millorin els objectius d’ensenyament i aprenentatge | PUNT FORT |
13 | PROFESSORAT | CONTINGUTS DIGITALS | Modificar els recursos digitals existents per ajudar i millorar els objectius d’ensenyament i aprenentatge tenint en compte les llicències de drets d’autor i de distribució. | PUNT FEBLE |
14 | PROFESSORAT | CONTINGUTS DIGITALS | Organitzar els continguts digitals de manera que permetin un accés fàcil i segur per a alumnat, famílies i professorat, protegint alhora les dades confidencials i personals. | PUNT FORT |
15 | PROFESSORAT | CONTINGUTS DIGITALS | Intercanviar continguts digitals respectant les normes sobre propietat intel·lectual i drets d’autor. | PUNT FEBLE |
16 | PROFESSORAT | ENSENYAMENT APRENENTATGE | Dissenyar, desenvolupar i posar en pràctica l’aprenentatge utilitzant tecnologies digitals per millorar-ne els resultats. | PUNT FORT |
17 | PROFESSORAT | ENSENYAMENT APRENENTATGE | Usar les tecnologies digitals per proporcionar retroalimentació i oportunitats de reflexió conduents a un reajustament de les pràctiques d’ensenyament i aprenentatge | PUNT FEBLE |
18 | PROFESSORAT | ENSENYAMENT APRENENTATGE | Usar les tecnologies digitals per promoure i millorar la col·laboració de l’alumnat pel que fa a l’aprenentatge individual i col·lectiu. | PUNT FORT |
19 | PROFESSORAT | ENSENYAMENT APRENENTATGE | Usar les tecnologies digitals per millorar els processos d’aprenentatge autoregulats de l’alumnat, promovent un aprenentatge actiu i autònom de la responsabilitat que l’alumnat assumeix respecte al seu propi aprenentatge, de manera que es trasllada el focus d’atenció de l’ensenyament a l’aprenentatge. | PUNT FEBLE |
20 | PROFESSORAT | ENSENYAMENT APRENENTATGE | Usar tecnologies emergents per explorar experiències d’aprenentatge innovadores, tenint en compte consideracions ètiques. | PUNT FEBLE |
21 | PROFESSORAT | AVALUACIÓ I FEEDBACK | Usar les tecnologies digitals per afavorir l’avaluació formativa i sumativa de l’aprenentatge. | PUNT FORT |
22 | PROFESSORAT | AVALUACIÓ I FEEDBACK | Usar les tecnologies digitals per reunir i analitzar proves referents als processos i resultats d’aprenentatge de l’alumnat. | PUNT FEBLE |
23 | PROFESSORAT | AVALUACIÓ I FEEDBACK | Usar les tecnologies digitals per proporcionar retroalimentació a l’alumnat, facilitant així la programació d’altres mesures addicionals. | PUNT FEBLE |
24 | PROFESSORAT | EMPODERAMENT ALUMNAT | Assegurar l’accés als recursos digitals i a les activitats d’aprenentatge de tots els alumnes tenint en compte les limitacions contextuals, físiques o cognitives en la utilització de les tecnologies digitals. | PUNT FEBLE |
25 | PROFESSORAT | EMPODERAMENT ALUMNAT | Usar les tecnologies digitals per atendre les diverses necessitats d’aprenentatge de l’alumnat, permetent avançar a diferents nivells i velocitats, així com seguir itineraris i objectius d’aprenentatge individuals. | PUNT FEBLE |
26 | PROFESSORAT | EMPODERAMENT ALUMNAT | Utilitzar les tecnologies digitals per promoure el compromís actiu i creatiu de l’alumnat amb el seu aprenentatge. | PUNT FEBLE |
27 | PROFESSORAT | EMPODERAMENT ALUMNAT | Usar tecnologies i eines digitals, entorns d’aprenentatge virtuals i plataformes en línia per assegurar l’aprenentatge de l’alumnat tant dins com fora de l’aula. | PUNT FEBLE |
28 | PROFESSORAT | FACILITAR LA COMPETÈNCIA ALUMNAT | Alfabetització en dades i informacional. Incorporar activitats d’aprenentatge que requereixin a l’alumnat fer servir les tecnologies digitals per cercar, avaluar i administrar informació i dades en entorns digitals. | PUNT FEBLE |
29 | PROFESSORAT | FACILITAR LA COMPETÈNCIA ALUMNAT | Usar activitats d’aprenentatge que requereixin a l’alumnat fer servir les tecnologies digitals per comunicar-se i col·laborar. | PUNT FEBLE |
30 | PROFESSORAT | FACILITAR LA COMPETÈNCIA ALUMNAT | Incorporar activitats d’aprenentatge que requereixin expressar-se a l’alumnat a través de mitjans digitals, modificant i creant continguts digitals en diferents formats. | PUNT FEBLE |
31 | PROFESSORAT | FACILITAR LA COMPETÈNCIA ALUMNAT | Capacitar l’alumnat per utilitzar les tecnologies digitals de manera segura, reduint alhora els riscos per poder assegurar-ne el benestar físic, psicològic i social. | PUNT FEBLE |
32 | PROFESSORAT | FACILITAR LA COMPETÈNCIA ALUMNAT | Capacitar l’alumnat per fer servir les tecnologies digitals una manera responsable i ètica, gestionant la seva identitat, petjada i reputació digitals. | PUNT FEBLE |
33 | PROFESSORAT | FACILITAR LA COMPETÈNCIA ALUMNAT | Incorporar activitats d’aprenentatge a l’alumnat hagi de fer ús de les tecnologies digitals per comprendre i resoldre problemes. | PUNT FEBLE |
34 | DIRECCIÓ+DOCENTS | A –> ESTRATÈGIA, LIDERATGE I GESTIÓ | A2. Desenvolupament de l’estratègia a… | PUNT FORT |
35 | DIRECCIÓ+DOCENTS | A –> ESTRATÈGIA, LIDERATGE I GESTIÓ | A3. Noves modalitats d’ensenyament | PUNT FORT |
36 | DIRECCIÓ+DOCENTS | B –> COL·LABORACIÓ I XARXES | B1. Avaluació del progrés | PUNT FORT |
37 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | B –> COL·LABORACIÓ I XARXES | B2. Debat sobre l’ús de la tecnologia | PUNT FORT |
38 | DIRECCIÓ+DOCENTS | B –> COL·LABORACIÓ I XARXES | B3. Col·laboracions | PUNT FORT |
39 | DIRECCIÓ+DOCENTS | C –> INFRAESTRUCTURES I SERVEIS | C1. Infraestructura | PUNT FORT |
40 | DIRECCIÓ+DOCENTS | C –> INFRAESTRUCTURES I SERVEIS | C2. Dispositius digitals per a l’ensenya.. | PUNT FORT |
41 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | C –> INFRAESTRUCTURES I SERVEIS | C3. Accés a internet | PUNT FORT |
42 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | C –> INFRAESTRUCTURES I SERVEIS | C5. Assistència tècnica | PUNT FORT |
43 | DIRECCIÓ+DOCENTS | C –> INFRAESTRUCTURES I SERVEIS | C7. Protecció de dades | PUNT FORT |
44 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | C –> INFRAESTRUCTURES I SERVEIS | C8. Dispositives digitals per a l’aprene… | PUNT FORT |
45 | DIRECCIÓ+DOCENTS | D –>DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL CONTINU | D1. Necessitats de formació permanent | PUNT FORT |
46 | DIRECCIÓ+DOCENTS | D –>DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL CONTINU | D2. Participació a la formació permanent | PUNT FORT |
47 | DIRECCIÓ+DOCENTS | D –>DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL CONTINU | D3. Intercanvi d’experiències | PUNT FORT |
48 | DIRECCIÓ+DOCENTS | E –> PEDAGOGIA: SUPORT I RECURSOS | E1. Recursos educatius en línia | PUNT FORT |
49 | DIRECCIÓ+DOCENTS | E –> PEDAGOGIA: SUPORT I RECURSOS | E2. Creació de recursos digitals | PUNT FORT |
50 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | E –> PEDAGOGIA: SUPORT I RECURSOS | E3. Ús d’entorns virtuals d’aprenentatge | PUNT FORT |
51 | DIRECCIÓ+DOCENTS | E –> PEDAGOGIA: SUPORT I RECURSOS | E4. Comunicació amb la comunitat edu… | PUNT FORT |
52 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | F –> PEDAGOGIA: IMPLEMENTACIÓ A L’AULA | F1. Adaptació a les necessitats de l’alu… | PUNT FORT |
53 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | F –> PEDAGOGIA: IMPLEMENTACIÓ A L’AULA | F3. Foment de la creativitat | PUNT FORT |
54 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | F –> PEDAGOGIA: IMPLEMENTACIÓ A L’AULA | F4. Inclusió de l’alumnat | PUNT FORT |
55 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | F –> PEDAGOGIA: IMPLEMENTACIÓ A L’AULA | F5. Col·laboració de l’alumnat | PUNT FORT |
56 | DIRECCIÓ+DOCENTS | F –> PEDAGOGIA: IMPLEMENTACIÓ A L’AULA | F6. Projectes interdisciplinaris | PUNT FORT |
57 | DIRECCIÓ+DOCENTS | G –> PRÀCTIQUES D’AVALUACIÓ | G1. Avaluació de les destreses | PUNT FORT |
58 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | G –> PRÀCTIQUES D’AVALUACIÓ | G3. Retroalimentació adequada | PUNT FORT |
59 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | G –> PRÀCTIQUES D’AVALUACIÓ | G5. Autoreflexió sobre l’aprenentatge | PUNT FORT |
60 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | G –> PRÀCTIQUES D’AVALUACIÓ | G6. Comentaris a d’altres alumnes sobr… | PUNT FORT |
61 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | H –> COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT | H1. Comportament segur | PUNT FORT |
62 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | H –> COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT | H3. Comportament responsable | PUNT FORT |
63 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | H –> COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT | H4. Verificar la qualitat de la informació | PUNT FORT |
64 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | H –> COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT | H6. Atorgar reconeixement al treball del.. | PUNT FORT |
65 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | H –> COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT | H7. Creació de continguts digitals | PUNT FORT |
66 | DIRECCIÓ+DOCENTS+ALUMNAT | H –> COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT | H8. Aprendre a comunicar | PUNT FORT |