L’Institut Josep Vallverdú s’afegeix a la commemoració del 25 de novembre, el dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones

Amb diferents activitats organitzades pel grup de coeducació del centre, l’Institut Josep Vallverdú s’ha afegit a la commemoració del 25 de novembre, el dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones.

El dilluns 21 de novembre, el pati va acollir l’arribada de l’Arrelvan, una caravana que serveix com a espai d’informació i sensibilització sobre educació sexual i violències masclistes i va ser visitada per diferents classes de l’institut.

Així mateix, durant les matèries de Valors i de Religió, així com també de Tutoria, els diferents grups-classe de l’institut van realitzar sessions destinades a treballar el llenguatge inclusiu i la sensibilització al voltant de la violència de gènere.

En darrer terme, un mural reclamant uns centres educatius lliures de violència es va dibuixar a la porta d’accés a l’institut durant el mateix 25 de novembre.

L’alumnat de l’institut visita l’exposició “La lluita per l’oportunitat de viure” a l’Espai Macià

Diversos grups d’alumnes de l’Institut Josep Vallverdú, en concret les diferents classes de 4t d’ESO i l’alumnat de 1r de batxillerat que cursa la matèria “Dret, política i ciutadania”, han visitat l’exposició “La lluita per l’oportunitat de viure: Les dones durant la segona república, la guerra, el franquisme i la construcció de la democràcia” que es pot veure a l’Espai Macià de les Borges Blanques.

A través dels diferents plafons que conformen la mostra, l’alumnat ha pogut descobrir els avenços que en matèria dels drets de les dones va suposar l’arribada de la Segona República i com aquests van viure una regressió evident durant la dictadura franquista.

La visita ha coincidit, a més, amb les activitats de commemoració del 25 de novembre, el dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones, circumstància que ha permès reflexionar sobre els avenços al llarg de la història en materia del reconeixement dels drets de les dones.