Investiguem les repercussions del terratrèmol del Marroc en l’alumnat del nostre centre

Com tothom deu recordar, al setembre el Marroc va patir el terratrèmol més gran de la seva història. Al nostre centre tenim alumnes d’origen marroquí i des del taller de Periodisme digital es va voler esbrinar més sobre el sisme, sobretot pel que fa als danys que els nostres companys o les seves famílies haguessin pogut patir. Després de diverses entrevistes, sabem que dos d’aquests estudiants sí que tenen arrels en la zona afectada, però, per sort, no han hagut de lamentar cap pèrdua. Ens van explicar una mica el que han patit les seves famílies i les seves reaccions en assabentar-se de la notícia.

Els testimonis van relatar que els seus familiars no viuen a Marràqueix, l’epicentre del terratrèmol, però sí en pobles propers i és per això van hagut de dormir al carrer uns dies per por a les rèpliques (els sismes que segueixen el terratrèmol gran). A més, van veure com les seves famílies van passar per diferents reaccions i estats d’ànims, com tristor, sorpresa, angoixa i necessitat d’informació… A banda d’un gran sentiment de pena.

Pel que fa a la seva valoració en matèria de gestió de la catàstrofe, estan satisfets amb els esforços del govern del Marroc per salvar la seva gent i també creuen que des d’Espanya les persones van ajudar com van poder i que s’ha l’èmfasi mediàtic va ser l’adequat. Recordem que la terratrèmol, de magnitud 7, va deixar al voltant d’uns 3.000 morts i gairebé 2.500 ferits, a banda de danys econòmics d’un valor gairebé incalculable.