Ara en “VERLAN”

Ara, toca al revés, que acollim per primera vegada els alumnes de l’Institut Julien Gracq de la regió francesa de Pays de la Loire aquí, ja que els nostres alumnes de 1r de Batxillerat havien anat allà al gener/febrer, dintre del programa de doble titulació hispanofrancesa “Batxibac”.

Estaran aquí aproximadament 4 setmanes, del 16 d’abril al 15 de maig, aprofitant dues de les seves vacances de primavera, per estar a l’Institut Vicenç Plantada i amb les famílies dels alumnes de Batxibac. De fet, per a aquests alumnes, és sobretot una immersió social, cultural i lingüística més que acadèmica. Així és com nosaltres ho entenem quan els nostres alumnes van a un institut d’intercanvi.

PD. Per què “Verlan”? Per què hi ha una llengua oral i familiar francesa que posa a l’inrevés les paraules. Així com a “l’inrevés” es diu “l’envers”, invertint les síl·labes es transforma en “Verslen” o “Verlan”.

En definitiva, els desitgem una bona estada i aprendre molt!