Des de les muralles fins a la vora del Mediterrani

La setmana passada (17 i 18 d’abril) vam visitar el sud de França. Un dels objectius d’aquesta sortida és que l’alumnat de 2n d’ESO que forma part del projecte lingüístic Columbus tingui l’oportunitat de conèixer com funcionava una ciutat medieval emmurallada, amb diverses activitats guiades a la cité de Carcassonne. Abans, vam fer una aturada a la ciutat de Narbona i vam passejar pel centre històric, fent una parada a la catedral gòtica Saint-Just-et-Saint-Pasteur de Narbonne, amb explicacions en anglès i francès del Jean-Paul Sigé i la Maria Hernández. Aquest curs, l’alumnat de 2n d’ESO ha treballat l’Edat Mitjana a Ciències Socials i la literatura medieval a Llengua i literatura castellana.

L’alumnat del Projecte Columbus de 2n d’ESO ha pogut fer una primera aproximació a la cultura francesa i aprendre a ser responsables en un país estranger, respectant normes i cultures alienes a les seves, per tal de valorar la llengua estrangera i les llengües en general com a mitjans de comunicació i enteniment entre persones de procedències, llengües i cultures diverses, evitant qualsevol tipus de discriminació.

Durant el camí de tornada a Mollet, vam gaudir dels bonics paisatges i carrers de la ciutat costanera de Cotlliure, on vam aprofitar per fer una visita al cementiri. Allà descansen les restes del poeta de la Generació del 98, Antonio Machado. Vam explicar en quin context històric es trobava el poeta en l’any 1939 i per què va haver d’estar forçat a l’exili.

A la tarda, l’alumnat va tenir un temps lliure per acabar de descobrir la ciutat i gaudir de la gastronomia francesa. Aquest primer viatge a l’estranger, organitzat per l’institut, té com a objectiu l’adquisició de seguretat i confiança en relació amb la capacitat d’aprenentatge i l’ús de la llengua estrangera.