La motxilla bioclimàtica

La motxilla bioclimàtica és un projecte de CRP (centre de recursos pedagògics de Tarragona). Consisteix en un maleta que conté diferents instruments per mesurar les condicions mediambientals de qualsevol lloc. Mesura el CO2 atmosfèric, la humitat i la temperatura, la quantitat de rajos solars que ens arriben o la il·luminació de qualsevol lloc.

Els alumnes de 2n d’ ESO han realitzat, durant les hores de laboratori, un projecte, en grups, per determinar les condicions que ens poden trobar a l’institut i verificar si aquestes són les més favorables.

Un aquests equips és un mesurador de la concentració de CO2. Aquest gas és un dels gasos que provoquen l’efecte hivernacle.  Però no només afecta  l’atmosfera,  sinó també  la nostra salut. Un augment excessiu d’aquest gas podria causar-nos fins hi tot la mort. Però no ens espantem:  hauríem de superar els 30000ppm de concentració . No obstant, en concentracions entre 800-1000ppm ja notem males olors i fins i tot mal de cap.

El luxòmetre ens permet mesurar la il·luminació de les diferents zones de l’aula, per saber si arriba tota la il·luminació necessària , no només perquè no ens perjudiqui  la vista sinó també per ajudar el medi ambient i poder apagar els llums quan sigui necessari.

Aquest són alguns dels instruments que hem pogut utilitzar i treballar.

Lidia Ramón. Departament de Ciències Naturals.

Projecte solidari de l’INS Vila-seca i recapte de fons

En finalitzar la implementació del projecte solidari al nostre centre en aquest curs 2018-2019,  volem compartir amb vosaltres tant les diferents actuacions portades a terme com els resultats finals i la destinació del recapte de fons aconseguit.
Durant el mes de desembre, després de fer diverses… Llegeix més»

Cervera és plena de música

El passat dia 9 de maig,  es va celebrar la XXV Trobada de Corals a la localitat lleidatana de Cervera. Més de 4000 alumnes de diferents instituts de tot Catalunya es van reunir en una jornada plena de música i ball.

Els nostres alumnes van poder gaudir de dos tallers previs al concert: un de zumba i un altre de percussió corporal dirigit per Santi Serratosa.

Després de recuperar forces amb l’esmorzar,  era el moment de cantar el repertori treballat al llarg del curs. El marc era incomparable: el gran Teatre de la Passió.

Tot plegat, va ser una jornada de convivència on la música va ser la gran protagonista.

Raül París, departament de música.

Fòrum Trics

Aquest curs la celebració del Fòrum TRiCS ha arribat a la seva 13a edició. En una primera jornada, el dijous 4 d’abril s’han exposat treballs de l’àmbit humanístic i social i el divendres 5 d’abril els de l’àmbit científic tecnològic. Tots els alumnes de 1r de BAT de l’INS Vila-seca han pogut assistir a diferents presentacions i sis alumnes de 2n de BAT han exposat els seus treballs

 “ Ha estat un matí molt interessant, és una nova experiència per aprendre d’alumnes d’altres instituts que exposen els seus treballs.” Alumnes de 1r de BAT A

“ Des del nostre punt de vista,  l’experiència del Fòrum TRiCS ha estat molt enriquidora i també entretinguda i ens ha servit d’inspiració per a la posada en marxa dels nostres treballs.” Alumnes de 1r de BAT B

“ Tot i les adversitats, participar en el Fòrum TRiCS ha estat una gran experiència que mai oblidarem, la recomanem.” Aroa Cuenca, Julen Pérez i Iván Teruel de 2n de BAT A

“ Ha estat una experiència didàctica que ens ha proporcionat un canvi de perspectiva: hem passat de ser oients a ser ponents. Això ens ha omplert de responsabilitat perquè hem orientat a alumnes de primer en la seva futura recerca.”           Biel Graset, Carlos Muñoz i Mireia Oncins de 2n BAT B

El dia Pi

Cada any,  el Departament de matemàtiques organitza diferents activitats per a la seva divulgació. El 14 de març (mes 3) π = 3.14 distribuïdes per nivell.
1. ESO;  Van fer codificacions, amb diferents figures en què es representaven una part de les xifres del número pi.
2.… Llegeix més»

L’institut dona material per a la Fundació Vicenç Ferrer (Índia)

El nostre institut va fer una important donació de material, consistent en  samarretes i motxilles, que va ser entregada en mà a nois i noies discapacitats de la ONG Vicenç Ferrer (Índia).

Aquests nois i noies, que tenen entre 16 i 25 anys, actualment reben una formació per tal d’aprendre oficis i potenciar les seves capacitats esportives. D’aquesta forma, quan acabin el programa de formació, tindran la capacitat d’introduir-se en el món laboral i valdre’s per ells mateixos.

Aquest material donat va ser rebut entre cares d’alegria i il·lusió.

Daniel Rojo González

Activitat didàctica de 3r al Tibidabo

Una bona colla d’alumnes de 3r d’ESO van a anar el passat dilluns dia 25 de Març a fer una activitat didàctica de Tecnologia al parc d’atraccions del Tibidabo (Barcelona).
Els alumnes van rebre explicacions sobre el funcionament d’algunes atraccions, posant a prova els seus coneixements de tecnologia i física. També havien de respondre les preguntes d’un dossier per poder gaudir d’estones per pujar a les atraccions, com ara el Vaixell Pirata, el Virtual Express, el Diàbolo, el Crash Cars i la Muntanya Russa.
Finalment, vam dinar allà mateix, tot gaudint de les bones vistes i d’una estona més per pujar, els que van voler, a les atraccions històriques, com la sínia o la talaia.
Daniel Rojo. Departament de Tecnologia

Visita a Cosmocaixa

Com cada curs, els alumnes de 3r han visitat el Museu de la Ciència de Barcelona, Cosmocaixa.

Allà han pogut gaudir de les nombroses activitats interactives i exposicions temporals que ofereix el museu: caminar pel bosc inundat, observar l’oscil·lació del pèndol de Foucault, contemplar el mur geològic, visitar i endinsar-se a les exposicions sobre miralls i Tintín i la Lluna, 50 anys de la primera missió tripulada. La cirereta del pastís ha estat el taller de materials sorprenents: boira de gel sec, globus d’Heli, superconducció, …

Olga Barenys i Laura Nomen. Professores acompanyants

Visita a Cosmocaixa

Cada dijous a la tarda, pràctiques de laboratori

El nostre institut participa activament en programes STEM.
STEM és l’acrònim de Science, Technology, Engineering and Maths (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) El Programa Extralectiu STEM URV és una iniciativa educativa que vol despertar l’interès per la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques entre els… Llegeix més»

Suport vital bàsic a l’INS Vila-seca

Els alumnes de 1r d’ESO van gaudir d’unes classes amb la professora Esther Cañete sobre el suport vital bàsic, és a dir què podem fer o com podem ajudar en un cas de perill. Aquestes classes es van dividir en dues sessions, la primera teòrica… Llegeix més»