Els alumnes de 1r d’ESO van gaudir d’unes classes amb la professora Esther Cañete sobre el suport vital bàsic, és a dir què podem fer o com podem ajudar en un cas de perill. Aquestes classes es van dividir en dues sessions, la primera teòrica i la segona pràctica.
CLASSE TEÒRICA:
La sessió teòrica consistia en una presentació a la pissarra digital amb els passos més bàsics que podem fer en aquestes situacions.
– Aproximació segura. El primer pas que hem de fer és aproximar-nos al lloc de l’accident i comprovar que es pugui passar sense posar-nos en perill. En cas de que hi hagi perill, cal demanar ajuda a un adult.
– Comprovar resposta. Una vegada ens haguem pogut aproximar, sacsegem amb cura el ferit i li preguntem amb veu forta si està bé. Si respon, cal deixar-lo com l’hem trobat i no moure’l, intentar esbrinar què ha passat i buscar ajuda.
– Obrir la via aèria.En cas de que no hagi resposta, hem d’ obrir-li la via aèria amb la maniobra front-mentó.
– Comprovar la respiració. Posteriorment, verifiquem que respira, mirant, escoltant i sentint durant 10 segons.Si no respon i no respira, enviem a algú a buscar un DEA.
– Cridar AJUDA!
– Trucar al 112, identificant-te, dient on ets i què ha passat.
I per últim:
– Fer les compressions. Hem de posar les mans al centre del pit i fer vint empentes.
CLASSE PRÀCTICA:
A la classe pràctica vam fer una simulació tot seguint les passes de la classe teòrica, amb uns ninots de pràctica que l’Esther havia llogat. Primer, l’Esther va fer la pràctica pas a pas amb un DEA de simulació. Després, nosaltres ho vam fer un a un, pas a pas però sense DEA.
Lara Iruela Tusach i Naomi Coman Ligia. 1r d’ESO A.