Cada dijous a la tarda, pràctiques de laboratori

El nostre institut participa activament en programes STEM.

STEM és l’acrònim de Science, Technology, Engineering and Maths (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) El Programa Extralectiu STEM URV és una iniciativa educativa que vol despertar l’interès per la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques entre els més joves. El programa porta el científic a l’aula, organitzant tallers d’activitats extraescolars per a l’alumnat de segon i tercer d’ESO del nostre centre. Les activitats són impartides per doctorands d’universitat (mentors), amb el suport d’estudiants universitaris voluntaris.

L’Aitor Balmaseda, estudiant del doctorat de la Facultat d’Enologia de la URV i la Clara Sagarra, estudiant de química, són els mentors que s’encarreguen de conduir els tallers, on hi participen una vintena dels nostres alumnes. La temàtica sobre la qual treballaran experimentalment al laboratori és Ciències de la vida. Estudiaran l’organització cel·lular, l’ADN, els tipus de sang o l’ètica científica entre d’altres interessants temes.

Els nostres estudiants van cada dijous a la tarda a les aules de laboratori 3 del nostre institut. Seran 10 sessions, des de febrer fins a final de curs. El treball pràctic de laboratori els agrada. Tant de bo que una part d’ells trobi la motivació necessària i l’esperit d’esforç per fer recerca i descobriments en el camp STEM en la seva futura vida estudiantil i professional.

Andreu Faro, coordinador del programa STEM URV