Jardí de la biblioteca (espai inclusiu)

El jardí de la biblioteca ha esdevingut un lloc més per compartir amb l’alumnat (excepte a l’esbarjo que està reservat per esmorzar el professorat).

Gràcies al Proa+ s’ha creat aquest espai que vol afavorir diferents activitats, ritmes d’aprenentatge i metodologies i facilitar les activitats en agrupaments diferents o a nivell individual en horari lectiu i fora d’ell.Contribueix a la cultura inclusiva amb l’establiment de polítiques i pràctiques inclusives: promou la participació en activitats de grup i el treball individual en un espai més acollidor. Els nous espais estan oberts a tot l’alumnat prèvia detecció de necessitats per part del professorat En funció de l’activitat prevista, el professorat decideix l’espai més adequat per la seva realització: els nous espais afavoreixen la inclusió de l’alumnat vulnerable, faciliten la participació, la inclusió i la no discriminació.

Exemple: jocs de taula a l’hora del pati, espai per treballar arts escèniques en petits grups, dinamització de patis amb la comissió d’inclusió, activitats del PIP …

“El disseny dels espais educatius millora el rendiment i l’aprenentatge de l’alumnat”

(EL País 2019)