Projecte solidari de l’INS Vila-seca i recapte de fons

En finalitzar la implementació del projecte solidari al nostre centre en aquest curs 2018-2019,  volem compartir amb vosaltres tant les diferents actuacions portades a terme com els resultats finals i la destinació del recapte de fons aconseguit.

Durant el mes de desembre, després de fer diverses xerrades de sensibilització per part de membres del Comitè Oscar Romero,  a diferents cursos del nostre institut,  sobre la realitat que viuen els infants de i les seves famílies al país de Guatemala, vam iniciar un recapte de fons voluntaris entre el professorat i l’alumnat del nostre centre. Entre tots plegats vam aconseguir recaptar 995 euros, tot i que la majoria del recapte van ser aportacions dels professors.

Durant el mes d’abril, com anys enrere, vam organitzar i portar a terme al nostre institut una Cursa Solidària per tal de continuar recaptant fons per ajudar als infants de Colotenango (Guatemala) a qui s’ajuda des des del Comité. El gest solidari, tal i com us vam informar, va consistir en aportar 1 euro voluntari per alumne/a i 3 per professor/a. Com a contrapartida, es va donar de franc un esmorzar ( aportació de l’AMPA del nostre institut) i un dorsal amb dret a premi per poder córrer a la cursa. Entre tots plegats vam aconseguir recaptar 605 euros.

En finalitzar la cursa,  es va fer lliurament del recapte de 1600 euros al Comité Oscar Romero de Tarragona i Reus per tal de garantir a aquest infants l’escolarització mitjançant el programa de beques i ajuts a l’estudi que es porta a terme allà.

En concret, aquest recapte ha anat directament al Col·legi de Santa María de la Asunción de Colotenango (Guatemala), què juntament amb un altre complement econòmic per part del Comité, farà possible i garantirà que 22 infants pobres i sense cap tipus de recursos del Departament de Huehuetenango (al qual  pertany Colotenango) puguin estudiar durant tot aquest curs de 2019.

Des de la Comissió de Solidaritat del nostre centre us volem agrair a tots i totes (pares,  mares,  professors, professores, alumnes,  AMPA i resta d’equip docent del nostre institut) la generositat i participació que heu tingut durant aquest curs, ja que ens hem superat respecte als darrers anys.

¡¡¡GRÀCIES A TOTS I TOTES PER LA VOSTRA COL·LABORACIÓ I IMPLICACIÓ!!!

Silver Linares. Coordinador.