El dia Pi

Cada any,  el Departament de matemàtiques organitza diferents activitats per a la seva divulgació. El 14 de març (mes 3) π = 3.14 distribuïdes per nivell.

1. ESO;  Van fer codificacions, amb diferents figures en què es representaven una part de les xifres del número pi.

2. ESO:  Van fer uns caleidocicles, els quals consten de 12 cares , formades per tetraedres que permeten el gir i la combinació de dissenys.

3. ESO.  Van fer un arbre de Pitàgores, format per quadrats que van disminuint de mida en cada nivell i que en muntar-los, formen triangles que compleixen el teorema de Pitàgores.

4. ESO:  Es va fer un triangle de Sierpinski, que és una piràmide construïda per superposició de piràmides proporcionals més petites.

D’altra banda,  també participem en concursos a nivell de tot Catalunya:

1.  Copa Cangur a segon i tercer d’ESO:  3 alumnes de segon i 4 alumnes de tercer d’ESO del centre van participar a la Copa Cangur, un concurs matemàtic en què el temps corre en contra i on s’han resoldre problemes de lògica matemàtica. Vam anar a l’institut Fontanelles de les Borges del Camp.

2. Prova Cangur 4t d’ESO,  primer i segon de batxillerat.

3. Olimpíada d’economia. És un concurs en què poden participar els alumnes de segon de batxillerat per demostrar els seus coneixements d’economia de l’empresa. Aquest concurs consisteix en una prova força similar a la de selectivitat i els permet posar a prova els seus coneixements. Si els alumnes queden entre els cinc millors de la província,  participen al concurs a Madrid,  i si fossin dels tres millors d’Espanya, anirien a Moscou.

4. A nivell intern:  Concurs π relat.  Els alumnes han de construir un relat on les lletres de cada paraula han de correspondre al decimals del número π

Clemente Sáiz. Departament de Matemàtiques