Història

L’INS Vila-seca és un centre públic d’ensenyament secundari que imparteix els estudis d’ESO, totes les modalitats de Batxillerat, tret de l’artístic, i un Programa d’iniciació professional d’auxiliar d’establiments hotelers i restauració.

Es va crear el 1996 com a desglossament de l’altre centre d’ensenyament secundari del municipi com a centre de secundària i batxillerat. Amb la implementació de la LOCE , a Vila-seca era necessari un nou centre de secundària per a poder absorbir l’alumnat de 12 a 14 anys que deixava les escoles d’ensenyament primari.

Compta amb varis premis a Catalunya: a l’any 2014 va rebre el Premi Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya i el 1r Premi a la cristal·lització al millor cristall. Aquest mateix any rep un accèssit a la final nacional a Madrid. Al 2015, rep per 2a vegada el primer premi al concurs de Catalunya de Cristal·lització.

En el seu haver compta també amb varis Premis Cirit, Premis Esportius, Premis a l’Olimpíada de Geografia de Tarragona, 1r al premi d’anglès The Fonix provincial, 3r Premi a la semifinal de la Copa Cangur, premi als treballs de recerca 2022 (UB Química i Teresa Maseras), premi de robòtica Scrath Challenge 2022, Premi Injué al millor video de BAT 2022…

L’edifici, obra dels arquitectes Jordi Cerdà i Jordi Bergadà, destaca per la funcionalitat i amplitud dels espais, tots ells amb gran lluminositat. La combinació de ciment, vidre i fusta li dóna calidesa i modernitat; sense oblidar el gran pati d’esbarjo i els altres quatre patis interiors.

L’ institut està ubicat al Campus Educatiu i Esportiu de Vila-seca al costat de la Facultat de turisme i geografia de la URV, de l’INS Ramon Barbat; i del pavelló poliesportiu i de la piscina coberta.