Francès a l’Institut
Els nostres alumnes de francès ens expliquen la seva experiència al centre després d’obtenir el certificat DELF A2 i abans de marxar a realitzar altres estudis.
Je vous souhaite … BONNE CHANCE !
Rosa Blaya. Professora de francès
J’ai commencé à étudier le français en 1ère année d’ESO sans en avoir la moindre idée. Après 5 ans, j’ai appris beaucoup de choses et j’ai pu faire beaucoup de voyages en France grâce à l’apprentissage de cette langue.
J’ai pu aussi m’inscrire pour passer le DELF et je l’ai réussi grâce aux bons enseignements que j’ai reçus.
Pendant ces 5 années, j’ai passé de bons moments en classe et j’ai beaucoup appris aussi.
Je veux juste dire « Merci, Rosa, pour ces 5 années fantastiques».
Daniel Olivenza. Alumne de 2n de batxillerat
La meva experiència estudiant francès
Vaig arribar a l’institut més perdut que un pop en un garatge. El primer dia ens van fer una presentació, la presentació de tot el que ens trobaríem en els propers quatre anys al centre, incloent-hi una part important: les assignatures optatives. Jo tenia molts dubtes i realment no sabia què triar, però la meva mare ja havia escollit per mi: faria francès.
A primer d’ESO recordo que vam ser moltíssims alumnes a la classe de francès, la qual cosa va fer molt difícil mantenir un ritme. Amb el pas dels cursos i dels anys cada vegada érem menys alumnes fins arribar al meu últim any de francès, primer de Batxillerat, on només vam ser-ne 4 preparant-nos per a l’examen oficial que no vam poder fer a causa de la pandèmia i que es va posposar un any.
La Rosa, la nostra professora, ens va ajudar molt en tots els moments del procés.Fou un llarg camí on va ser clau la seva ajuda i dedicació amb tots nosaltres. De 34 alumnes que van començar, van acabar el cicle complet 4; això no vol dir que fos molt difícil, sinó que cal una dedicació i una mica d’esforç. El fet d’aprendre una nova llengua no és gens fàcil. No negaré que va ser dur, però crec que va valdre la pena cada una de les classes
de francès d’aquests cinc anys. Poder entendre textos de llibres, fragments de cançons, pel·lícules i sèries de televisió sense cap mena de problema… és un moment en què t’adones que tot el que has treballat té un sentit.
Marcos Sánchez Navarro. Alumne de 2n de batxillerat
La meva ruta en l’aprenentatge de la llengua francesa comença a 1r d’ESO. A la classe érem 32 alumnes, si no recordo malament, i el primer examen que vam fer va ser just el dia següent: una petita prova de la vocalització de la <u>. Aquest fet en un principi em va espantar, però va resultar ser una prova molt lleu, un avís per a què no perdéssim l’atenció a classe. Així que les classe següents es van succeir sense cap problema: la professora era exigent en els exàmens, però la matèria no era difícil si l’escoltàvem.
Els cursos següents vaig continuar cursant l’idioma i a 4rt d’ESO va arribar el moment de fer un intercanvi amb França per a demostrar els meus coneixements, tot i que no em sentia preparada. “Parlar amb aquelles persones que viuen més enllà dels Pirineus? Com les entendré si parlen tan ràpid?” Però la meva professora sabia que sí tenia els coneixements suficients. Finalment, vaig pujar a l’avió i vaig sotmetre’m a una estada d’un mes a França en què vaig riure i parlar molt, que va ser una grata sorpresa per a mi.
Actualment, a 2n de Batxillerat, havent fet ja l’examen oficial de Francès per a l’A2, estic molt contenta de tots els coneixements que he adquirit gràcies a cursar l’optativa de Francès durant quatre anys. Soc capaç de comunicar-me fàcilment en francès amb qui ho necessiti, vaig fer molt bons amics durant la meva estada a França (i que encara mantinc) i he conegut molts aspectes i moltes tradicions de la cultura francesa.
No obstant, crec que hi ha alguns aspectes que podrien millorar, com el llibre de text, que podria tenir un aspecte més formal i un contingut amb més varietat, de manera que s’aconseguís aprofitar millor les hores i obtenir una fluïdesa de la llengua francesa major a l’A2. Però, malgrat tot, agraeixo a l’Institut haver-me donat l’oportunitat d’assolir aquests coneixements del francès que m’han portat tan bones experiències.
Helena Oncins. Alumna de 2n de batxillerat