El dia de les matemàtiques

El curs passat el nostre Dia de les matemàtiques (14 de març) no es va poder celebrar.

Es van tancar les portes el dia anterior….això és quedar-se amb la mel als llavis!!

Aquest any, però, les matemàtiques han tornat a omplir de màgia les aules del nostre institut i els alumnes han pogut gaudir de diferents activitats en cada curs:

1r ESO: la codificació amb colors del nombre Pi on a cada xifra se li assigna un color diferent.

2n ESO: els calidocicles de cada any, que consten de 12 cares formades per tetraedres que permeten el gir i la combinació de dissenys.

3r ESO: uns kirigamis…l’art del paper retallat.

4t ESO: anamorfisme….la deformació reversible d’una imatge gràcies al canvi de coordenades cartesianes a polars.

1r BAT:   Concurs π relat.  Els alumnes han de construir un relat on el nombre de lletres de cada paraula ha de correspondre al nombre de decimals del número π. En aquesta activitat volem agrair als departaments de llengües per la seva col·laboració com a jurat…..gràcies companys/es!!

En resum, un dia on les matemàtiques omplen els espais del nostre centre i es deixen veure més que qualsevol altre dia.

Germán Gil. Departament de Matemàtiques