Alumnat guanyador dels concursos del dia PI

Dues de les activitats proposades aquest curs pel dia de les Matemàtiques (dia PI) estaven plantejades en format concurs. Aquestes dues activitats són les corresponents a 2n d’ESO (Calidocicles) i a 1r de BAT. (PI-relats).

Des del departament de matemàtiques volem congratular les dues guanyadores: Paula Roca (2n ESO) i Cèlia Pastor (1r BAT)…moltes felicitats a totes dues!!

Germán Gil. Departament de Matemàtiques

Orles 2020-2021

Després d’un curs complicat a causa de la pandèmia i de moltes incerteses, l’alumnat de 4t de l’ESO i el de 2n de Batxillerat va poder celebrar els dies 7 i 18 de juny respectivament els seus festivals de lliurament d’orles. Van ser uns actes molt emotius i preparats amb molta il·lusió. Ells mateixos es van encarregar de la decoració, la presentació i l’ambientació  musical. Aquests dos actes van ser amenitzats per un grup musical que s’ha format al centre entre alumnes i professors, i ells, amb les seves cançons, igual que tots nosaltres els desitgem QUE TOT ELS VAGI BÉ, QUE TROBIN ALLÒ QUE BUSQUEN I QUE ES LLENCIN.

Imma Marlés, Coordinadora

Participem a l’Olimpíada d’economia

Malgrat les dificultats que ha ocasionat la pandèmia, els alumnes de 2n de batxillerat no han faltat a la seva cita anual de participar a l’olimpíada d’economia que organitza la Facultat d’economia de la Universitat Rovira i Virgili. Aquest any l’ olimpíada es va celebrar el passat dia 17 de març de manera telemàtica. Tot i això, i que les alumnes han hagut de respondre a preguntes sobre els temaris de les matèries d’economia i d’economia de l’empresa, ha fet que la prova hagi estat més complicada que els anys anteriors.

Les dues alumnes que finalment es van poder apuntar a la prova van tenir dues hores per respondre a unes preguntes molt exigents, tant per la seva complexitat com per la dificultat afegida d’haver de respondre utilitzant unes eines que no són les que utilitzem diàriament a l’institut.

Després de la seva participació, tant la Sana Kabiri com l’Elba Fierro van coincidir en considerar aquesta participació com una molt bona experiència i han estat recompensades amb un diploma de participació.

Esperem que aquest tastet de vida universitària us serveixi per al vostre futur!

Javier del Río, Departament de matemàtiques

Darrer dia de les proves PAU

Finalment, ha arribat el dia que els nostres alumnes de 2n de Bat tant havien esperat: el darrer dia dels exàmens de selectivitat.

Després de molts dies de nervis (sobretot el primer)  i de moltes hores d’estudi, els nostres estudiants han donat per acabada la setmana més dura del curs.

La impressió general ha estat molt positiva i els nois i noies han sortit de la majoria de proves amb molt bones sensacions.

Ara només els queda esperar els resultats, que es publicaran el dia 25 de juny. Estem convençuts que, després d’un curs tan especial i complicat, rebran el resultat merescut.

Enhorabona a tots i gaudiu de les vacances!

Ruth Segado. Vocal de l’Institut Vila-seca a les PAU

Preestrena de MAMMA MIA al teatre El centru de Vila-seca, un projecte transversal a 4t d’ESO

El passat divendres 14 de maig, els alumnes d’arts escèniques de l’institut van estrenar el musical Mamma Mia a les famílies dels actors i actrius al teatre El centru de Vila-seca, amb aforament limitat i amb les distàncies pertinents que  demanava  aquest acte cultural.

L’estrena fou un èxit perquè aquests 16 alumnes, sota la batuta de les professores M.Marsal i M. Bermejo,  van actuar durant més d’una hora davant dels seus familiars més propers. L’obra tenia el repte de combinar el text amb les famoses cançons d’Abba, ja que els actors i actrius eren totalment novells en la tasca de cantar, ballar i parlar en públic.

Un total de 9 cançons i 10 balls que van fer el gaudi dels presents a la sala i que van satisfer els espectadors i els propis nois i noies.

A l’acte ens van acompanyar alguns docents, la inspectora de centre i els ajudants tan importants com E. Benito, que es va dedicar a les veus,el focus  i els micros; en P. Benlloch, que va gravar les veus per a la posterior gravació d’un vídeo amb qualitat; la M. Armengol, encarregada del decorats italians que ens mostraven un lloc mediterrani ple de colors i emocions; en J.L Martin, que va gravar l’obra sencera així com en Jordi Bosque, encarregat del manteniment i el transport dels materials.

Tota una síntesi de professionals i alumnes que van fer que l’obra fos tot un èxit.

A tots ells, enhorabona i moltes gràcies als alumnes de 4t de visual i plàstica que van realitzar el decorat juntament a les seves professores: la Marta i la Sandra. Felicitacions als actors i actrius!

Ara el repte és representar-la al centre però… com?

Si us ve de gust, en teniu un aperitiu al youtube del centre.No us decebrà,segur.

Mercedes Bermejo, professora d’Arts Escèniques

 

Proyecto internacional eTwinning

El pasado jueves 25 de febrero, los alumnos de 1 de Bat-B trabajando en el proyecto internacional eTwinning “Y si fueras tú”, llevaron a cabo unas videoconferencias europeas, para seguir trabajando en ello. Éstas fueron moderadas por diversos profesores del proyecto.

Este es otro modo de trabajar colaborativamente, pero esta vez con nuestros socios alemanes, italianos, franceses, portugueses y nuestros vecinos pamploneses. Ahora ya entramos en la recta final, para elaborar los productos de sus trabajos en los que reflejarán todas sus conclusiones. (Dep de Lengua castellana y Literatura)

Montse Marsal

Tàpies a Vila-seca

Durant uns mesos algunes de les obres del pintor i escultor barceloní Antoni Tàpies i Puig han estat exposades al castell de Vila-seca per tal de donar a conèixer la simbologia utilitzada en els diferents quadres que va pintar durant la seva vida. I per aquest motiu, els alumnes de 1r de de batxillerat A i B han realitzat una sortida al castell per admirar-ne i conèixer-ne el contingut.

Seguint totes les mesures de seguretat per la Covid-19 els estudiants s’han repartit en quatre grups per a respectar l’aforament limitat a causa de les restriccions. La visita ha començat a la sala ubicada al costat de l’antiga presó (a l’època medieval) del castell. Allí una guia els ha explicat, de manera didàctica, la vida del pintor a través d’uns petits murals i tot seguit ja han anat passat per les diverses sales custodiades pels quadres. La lletra T (de Toni), creus de tot tipus i colors més aviat foscos són la constant en totes les pintures de Tàpies. Una simbologia que no ha deixat indiferent els alumnes, ja que no han deixat d’interpretar els signes reflectits en l’obra del barceloní.

Els professors acompanyants.

World Press Photo 2020, el poder factual de les imatges

Quin paper pot tenir la fotografia com a document social i històric del temps present? Com es poden explicar i visibilitzar realitats del món a través de les imatges? Quina feina desenvolupen els fotoperiodistes? Aquestes i altres qüestions van emergir arran de la visita a l’exposició World Press Photo 2020 que els alumnes d’Història del Món Contemporani de 1r de Batxillerat vam fer al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) el passat 18 de novembre.

El World Press Photo, que es remunta fins el 1955, és el concurs més prestigiós de fotoperiodisme a nivell mundial, on milers de reporters gràfics provinents dels cinc continents presenten els seus treballs en vuit categories, que van des de temes contemporanis, medi ambient, notícies generals, natura, retrats, projectes a llarg termini o esports. El jurat acaba escollint un conjunt de 157 imatges, que són les que vam poder observar a l’exposició, per la seva capacitat d’informar, emocionar i fer reflexionar alhora.

En aquest sentit, les històries que hi ha darrere les fotografies i reportatges guanyadores obtenen una gran visibilitat, sense censura i arreu del planeta. Sovint són realitats que no han estat difoses pels mitjans de comunicació tradicionals, per això, el concurs ofereix una gran dosi d’informació alternativa i no manipulada, alhora que s’erigeix en un acte a favor de la llibertat d’expressió, investigació i de premsa. Són, al cap i a la fi, històries que enriqueixen la nostra visió del món present.

Els temes més recurrents al llarg d’aquesta edició han estat l’emergència climàtica -amb la respectiva destrucció d’hàbitats naturals- i els moviments de protesta ciutadana. La foto guanyadora del World Press Photo de l’any, la del fotoperiodista japonès Yasuyoshi Chiba, n’és un exemple. Presa el 19 de juny del 2019 a Khartum (Sudan), hi veiem un jove il·luminat per telèfons mòbils i recitant un poema de protesta, mentre un conjunt de manifestants canten consignes demanant un govern civil durant un apagada elèctrica a Khartum, Sudan. La força de la fotografia recau en la determinació i dignitat que transmet el jove, que esdevé un símbol d’una joventut lluitant pels seus drets en contra d’un govern militar. Ni la repressió, ni la violència, ni les apagades perpetrades per un govern autoritari els detenen.

Josep Roig. Departament de C. Socials.

Visita al museu Maricel i al Cau Ferrat a Sitges

El passat divendres, 16 d’octubre, els alumnes de l’assignatura de Literatura Catalana de 2n de BAT A, acompanyats de les professores Montse Marcè i Ruth Segado,  van realitzar una visita guiada al Museu Maricel i al Cau Ferrat a la capital del Garraf, Sitges. Aquests espais estan molt vinculats a la figura de Santiago Rusiñol, autor de L’alegria que passa, llibre de lectura obligatòria d’aquest primer trimestre.

El tren ens va deixar a l’estació i,  des de l’arribada, vam poder veure l’ambient del Festival de Cinema Fantàstic i  de Terror,  que s’ha celebrat justament aquests dies.  Tot passejant , arribàrem als recintes previstos,  on ens esperava un guia que ens va explicar de manera molt amena les curiositats d’aquests museus. La visita va resultat molt interessant i útil per als alumnes.

A l’hora de dinar ja érem de tornada, després d’haver gaudit d’un esplèndid dia de sol en una meravellosa ciutat. Hi tornarem!

Ruth Segado.  Professora de Llengua catalana i literatura.

Institut Vila-seca, seu de les PAU 2020

Entre dimarts 7 i divendres 10 de juliol, en una situació complicada per la Covid, l’Institut Vila-seca ha estat triat per ser, per primera vegada, seu de les PAU del curs 2019-20. Prop de 170 alumnes de segon de batxillerat dels municipis de Vila-seca i Salou s’han enfrontat a aquesta etapa tan important de les seves vides. A les instal·lacions de l’Institut Vila-seca han fet les proves els alumnes de tots els centres de batxillerat dels dos municipis: l’escola Elisabeth, l’escola Internacional del Camp, l’Institut Jaume I, l’Institut Marta Mata, l’Institut Ramon Barbat i l’Institut Vila-seca.

Des del centre s’ha fet un important esforç per poder respondre a aquest nou repte i fer que els alumnes es puguin sentir el més còmodes possible. S’han habilitat 23 aules pels alumnes i altres espais per tal que els vigilants, correctors i vocals dels diferents centres poguessin fer la seva feina i seguiment dels alumnes amb el màxim de seguretat.

La bona comunicació, la facilitat d’aparcament de què es disposa al campus, així com la qualitat de les seves instal·lacions, han estat els motius pels quals la Universitat Rovira i Virgili ha decidit donar un vot de confiança a l’Institut Vila-seca per organitzar aquest esdeveniment tan important.

Tant alumnes com professors han coincidit en la bona organització a l’hora de les entrades i sortides durant la realització dels exàmens, així com en la qualitat de les instal·lacions i en la bona acollida que han tingut aquests dies tan difícils.

Els alumnes de l’Institut Vila-seca, a més, han pogut gaudir de veure les aules que han compartit els darrers sis anys convertides en aules preparades per afrontar un repte diferent. Tots coincideixen en mostrar-se contents i satisfets de poder passar aquest tràngol en un ambient familiar, i els alumnes de la resta de centres es mostren també satisfets per l’acollida que s’ha fet des de l’Institut.

Després d’aquests dies intensos d’exàmens i nervis, els alumnes de segon de batxillerat tanquen la seva etapa preuniversitària i afronten el seu futur amb optimisme després d’haver superat una més de les proves que el destí els ha posat al davant: examinar-se de la temuda selectivitat d’una manera més difícil i diferent a com ho han fet els darrers anys.

Javier del Río, coordinador pedagògic.