Institut Vila-seca, seu de les PAU 2020

Entre dimarts 7 i divendres 10 de juliol, en una situació complicada per la Covid, l’Institut Vila-seca ha estat triat per ser, per primera vegada, seu de les PAU del curs 2019-20. Prop de 170 alumnes de segon de batxillerat dels municipis de Vila-seca i Salou s’han enfrontat a aquesta etapa tan important de les seves vides. A les instal·lacions de l’Institut Vila-seca han fet les proves els alumnes de tots els centres de batxillerat dels dos municipis: l’escola Elisabeth, l’escola Internacional del Camp, l’Institut Jaume I, l’Institut Marta Mata, l’Institut Ramon Barbat i l’Institut Vila-seca.

Des del centre s’ha fet un important esforç per poder respondre a aquest nou repte i fer que els alumnes es puguin sentir el més còmodes possible. S’han habilitat 23 aules pels alumnes i altres espais per tal que els vigilants, correctors i vocals dels diferents centres poguessin fer la seva feina i seguiment dels alumnes amb el màxim de seguretat.

La bona comunicació, la facilitat d’aparcament de què es disposa al campus, així com la qualitat de les seves instal·lacions, han estat els motius pels quals la Universitat Rovira i Virgili ha decidit donar un vot de confiança a l’Institut Vila-seca per organitzar aquest esdeveniment tan important.

Tant alumnes com professors han coincidit en la bona organització a l’hora de les entrades i sortides durant la realització dels exàmens, així com en la qualitat de les instal·lacions i en la bona acollida que han tingut aquests dies tan difícils.

Els alumnes de l’Institut Vila-seca, a més, han pogut gaudir de veure les aules que han compartit els darrers sis anys convertides en aules preparades per afrontar un repte diferent. Tots coincideixen en mostrar-se contents i satisfets de poder passar aquest tràngol en un ambient familiar, i els alumnes de la resta de centres es mostren també satisfets per l’acollida que s’ha fet des de l’Institut.

Després d’aquests dies intensos d’exàmens i nervis, els alumnes de segon de batxillerat tanquen la seva etapa preuniversitària i afronten el seu futur amb optimisme després d’haver superat una més de les proves que el destí els ha posat al davant: examinar-se de la temuda selectivitat d’una manera més difícil i diferent a com ho han fet els darrers anys.

Javier del Río, coordinador pedagògic.