Mòdul 4. Fes la teva Volta al Món en etapes (Scratch 3.0)

En aquest mòdul et proposem dissenyar la teva pròpia Volta al Món dividida en tantes etapes com decideixis. Una volta plena de sorpreses i de jocs.

En aquesta ocasió pots compartir diferents llocs que coneguis i a la vegada gamificar la teva proposta i fer-la molt divertida. A les sessions del mòdul t’hem facilitat molts recursos perquè els incorporis.

També pots, com als mòduls anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a d’altres sessions. D’aquesta forma pots anar retrocedint i consultar aquells punts en concret que et puguin donar una empenta allà on t’aturis.

Inventa el teu viatge seguint diferents itineraris, o diferents moviments d’objectes on el temps sigui decisiu, o preguntes i respostes, o laberints …

Comparteix les teves cartes amb els altres equips i també pots recollir propostes de variació o de millora.

Et convertiràs d’aquesta manera en viatger, i jugant faràs la Volta al Món.

 

SESSIÓ PLANS DE TREBALL ACTIVITATS
Sessió 1

Els escenaris i els personatges: els canvis de fons i els efectes de transició

Les transicions d’escenaris.

Els efectes de transició.

  • Programació dels canvis d’escenaris.
  • Com aplicar canvis de transició als escenaris.
  • Efectes sobre els personatges.
Sessió 2

Més usos de llistes. Jocs de preguntes i respostes

Les llistes

Preguntes i respostes

Aleatorietat

  • Fer ús de les llistes als jocs de respostes i preguntes.
  • Fer un passaparaula.
Sessió 3

Més mirades: els itineraris i els laberints

Treball d’itineraris: el llapis, els moviments. Ens movem i dibuixem

Situació del personatge a l’espai: coordenades

Els laberints

  • Inventar un itinerari.
  • Dibuixar laberints.
  • Programacions dels moviments dels personatges amb tecles i automàticament.
  • Fer ús dels sensors per programar moviments dels personatges segons els colors de les parets dels laberints.
Sessió 4

Els sensors: els sentits de les màquines

Què són els sensors?

Per a què serveixen?

La lògica

Detectar objectes i donar respostes

  • Practicar l’ús de sensors.
  • Fer un seguidor de línia.
  • Programar diferents moviments dels personatges.
Sessió 5

Les matemàtiques us ajuden amb els operadors

Què són els operadors?

Quin són els seus usos?

Les operacions matemàtiques i les cadenes de text

  • Programar la calculadora.
  • Practicar la programació de les diferents operacions matemàtiques.
Sessió 6

La càmera de vídeo i l’Scratch

Els sensors de vídeo.

La gestió dels blocs.

Els personatges i l’escenari detecten moviments.

La imatge de l’usuari productor del moviment: visible/invisible.

  • Fer que els personatges detectin moviments dels usuaris.
  • Fer canvis d’escenaris detectant moviments.
  • Fer ús de la transparència de la càmera.
  • Fer ús dels efectes de transició.
Sessió 7

Ens inventem els nostres blocs

La funció de més blocs.

Un bloc que es reprodueix en diferents moments del vostre projecte.

Programar seqüències.

  •  Crear els nostres blocs que controlin el desplaçament dels nostres personatges i poder cridar el bloc amb diferents personatges i a diferents moments.
  • Controlar els moviments dels personatges i fer-los reals.
  • Crear blocs i fer girs dels personatges.