En aquest mòdul continuaràs aprenent noves possibilitats de l’Scratch i tornaràs a fer servir algunes funcions que ja coneixes però que pots aprofitar molt més.
Aquesta vegada vols posar a prova als teus amics i que resolguin un misteri buscant pistes i resolent enigmes. Faràs una escape room!
A les sessions d’aquest mòdul veuràs que hi ha referències a funcions treballades en algunes sessions de mòduls anteriors. D’aquesta forma pots anar enrere i consultar aquells punts en concret que et puguin donar una empenta.
Inventa una història, dissenya un escenari, amaga objectes, fes resoldre enigmes, posa un comptador de temps i posa a prova el teu enginy i el dels teus amics. Fes-te detectiu!
SESSIÓ | PLANS DE TREBALL | ACTIVITATS |
Sessió 1
Ens preparem per resoldre enigmes |
Tria dels personatges i dels objectes
Control dels moviments del personatge Visualització i posicionament dels objectes |
|
Sessió 2
Fem aparèixer i desaparèixer objectes |
Creació d’escenaris
Situació dels objectes als escenaris Visualització dels objectes als escenaris |
|
Sessió 3
Objectes amunt i avall |
Desplaçar objectes endavant i endarrera
Pujar i baixar d’objectes |
|
Sessió 4
Recollint pistes |
Recollir objectes de l’escenari i guardar-los
Utilitzar els objectes recollits per fer accions Planificar les accions del repte final |
|
Sessió 5
Plantegem missatges per resoldre |
Unir paraules en un missatge
Mostrar les lletres per separat d’un missatge Comparar paraules |
|
Sessió 6
I ara enigmes numèrics |
Ordenació de números
Divisibilitat de números Trobar nombres primers |
|
Sessió 7
Llistes i més llistes |
Creació de llistes: de forma manual i automàtica
Consulta de llistes |
|
Sessió 8
Treballem (encara més) amb les llistes |
Canvis d’elements a les llistes: afegir, esborrar
Cerca d’elements dins d’una llista Ordenació dels elements d’una llista |
|
Sessió 9
Per acabar de preparar el repte final |
Control del temps
Instruccions del joc i ajudes Afegir música al joc relacionada amb les accions |
|
Sessió 10
Cap al nostre repte final |
Observació d’exemples d’escape rooms |
Elements orientadors per al desenvolupament del repte final |