Mòdul 3. Dissenya el teu ScapeScratch (Scratch 3.0)

En aquest mòdul continuaràs aprenent noves possibilitats de l’Scratch i tornaràs a fer servir algunes funcions que ja coneixes però que pots aprofitar molt més.

Aquesta vegada vols posar a prova als teus amics i que resolguin un misteri buscant pistes i resolent enigmes. Faràs una escape room!

A les sessions d’aquest mòdul veuràs que hi ha referències a funcions treballades en algunes sessions de mòduls anteriors. D’aquesta forma pots anar enrere i consultar aquells punts en concret que et puguin donar una empenta.

Inventa una història, dissenya un escenari, amaga objectes, fes resoldre enigmes, posa un comptador de temps i posa a prova el teu enginy i el dels teus amics. Fes-te detectiu!

 

SESSIÓ PLANS DE TREBALL ACTIVITATS
Sessió 1

Ens preparem per resoldre enigmes

Tria dels personatges i dels objectes

Control dels moviments del personatge

Visualització i posicionament dels objectes

  • Tria del personatge i dels vestits
  • Tria dels objectes
  • Moure el personatge
  • Definició de les posicions dels objectes i de la seva visibilitat
  • Definició del repte final
Sessió 2

Fem aparèixer i desaparèixer objectes

Creació d’escenaris

Situació dels objectes als escenaris

Visualització dels objectes als escenaris

  • Creació de l’escenari “inventari d’objectes”
  • Localització dels objectes als escenaris
Sessió 3

Objectes amunt i avall

Desplaçar objectes endavant i endarrera

Pujar i baixar d’objectes

  • Mobilització dels objectes segons l’acció indicada pel personatge
  • Situació del personatge respecte dels objectes segons l’acció indicada
Sessió 4

Recollint pistes

Recollir objectes de l’escenari i guardar-los

Utilitzar els objectes recollits per fer accions

Planificar les accions del repte final

  • Agafar objectes de l’escenari principal i portar-los a l’escenari “inventari”
  • Definició d’accions a realitzar en funció dels objectes recollits
Sessió 5

Plantegem missatges per resoldre

Unir paraules en un missatge

Mostrar les lletres per separat d’un missatge

Comparar paraules

  • Crear missatges unint paraules
  • Treballar amb els caràcters d’una cadena
  • Comparar caràcters de cadenes
Sessió 6

I ara enigmes numèrics

Ordenació de números

Divisibilitat de números

Trobar nombres primers

  • Comparacions entre números
  • Divisibilitat entre números
  • Trobar nombres primers en un llistat de números
Sessió 7

Llistes i més llistes

Creació de llistes: de forma manual i automàtica

Consulta de llistes

  • Creació de llistes
  • Selecció d’elements d’una llista
  • Creació de missatges utilitzant els elements d’una llista
Sessió 8

Treballem (encara més) amb les llistes

Canvis d’elements a les llistes: afegir, esborrar

Cerca d’elements dins d’una llista

Ordenació dels elements d’una llista

  • Afegir elements a una llista automàticament de forma aleatòria
  • Cerca d’un element a una llista
  • Ordenar els elements d’una llista segons diferents criteris
Sessió 9

Per acabar de preparar el repte final

Control del temps

Instruccions del joc i ajudes

Afegir música al joc relacionada amb les accions

  • Utilització del cronòmetre
  • Definició de les instruccions del joc
  • Definició de les accions d’ajuda durant el joc
  • Inserció de música i sons relacionats amb les accions
Sessió 10

Cap al nostre repte final

Observació d’exemples d’escape rooms  

Elements orientadors per al desenvolupament del repte final