La competència digital és fonamental per assolir la resta de competències educatives, tant a l’ESO com als nivells educatius no obligatoris. Durant el curs 2022-23 estem elaborant la nostra pròpia Estratègia digital de centre, vinculada a aquesta icona a l’inici del web i a la pàgina creada per aquest apartat per la comissió EDC del centre:
Site de Google EDC Institut Roquetes
Segons la pàgina web del departament sobre Estratègia digital de centre, l’estratègia digital de centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació que fan possible que els docents, l’alumnat i el centre assoleixin la competència digital. L’EDC comprèn àmbits organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.
Els objectius de l’EDC es poden agrupar en cinc àmbits:
- Assoliment de la competència digital
- Planificació estratègica i organització
- Metodologies didàctiques i innovació
- Inclusió digital i de gènere
- Seguretat i protecció de dades
GRADACIÓ DE LA COMPETÈNCIA DIGITAL
Hi ha una graella model que utilitzarem, modificada i adaptada al nostre context, per incorporar la competència digital de l’alumnat a les programacions per nivells. Aquest model es troba a la pàgina de suport de l’EDC:
Aquesta graella conté 11 apartats:
- DISPOSITIUS I PENSAMENT COMPUTACIONAL
- OFIMÀTICA
- EDICIÓ IMATGE, SO I VÍDEO
- CERCA
- CREACIÓ DE CONEIXEMENT
- EPA (Entorn Personal d’Aprenentatge)
- XARXES SOCIALS
- TREBALL COL·LABORATIU
- CIUTADANIA
- SALUT
- ÈTICA I SEGURETAT
Sobre les orientacions per a l’avaluació de la CDA a l’ESO tenim aquest document i aquest vídeo:
Espai de suport a l’EDC: https://projectes.xtec.cat/edc-suport/
La nova EDC és la continuació del que abans s’anomenava el Pla TAC del centre, del que tenim una mostra en aquest enllaç: Pla TAC 17-18.