Estratègia Digital de Centre

La competència digital és fonamental per assolir la resta de competències educatives, tant a l’ESO com als nivells educatius no obligatoris. Durant el curs 2022-23 estem elaborant la nostra pròpia Estratègia digital de centre, vinculada a aquesta icona a l’inici del web i a la pàgina creada per aquest apartat per la comissió EDC del centre:

Site de Google EDC Institut Roquetes

Segons la pàgina web del departament sobre Estratègia digital de centre, l’estratègia digital de centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació que fan possible que els docents, l’alumnat i el centre assoleixin la competència digital. L’EDC comprèn àmbits  organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

Els objectius de l’EDC es poden agrupar en cinc àmbits:

• Assoliment de la competència digital
  • Planificació estratègica i organització
  • Metodologies didàctiques i innovació
  • Inclusió digital i de gènere
  • Seguretat i protecció de dades

GRADACIÓ DE LA COMPETÈNCIA DIGITAL

Hi ha una graella model que utilitzarem, modificada i adaptada al nostre context, per incorporar la competència digital de l’alumnat a les programacions per nivells. Aquest model es troba a la pàgina de suport de l’EDC:

Aquesta graella conté 11 apartats:

1. DISPOSITIUS I PENSAMENT COMPUTACIONAL
  2. OFIMÀTICA
  3. EDICIÓ IMATGE, SO I VÍDEO
  4. CERCA
  5. CREACIÓ DE CONEIXEMENT
  6. EPA (Entorn Personal d’Aprenentatge)
  7. XARXES SOCIALS
  8. TREBALL COL·LABORATIU
  9. CIUTADANIA
  10. SALUT
  11. ÈTICA I SEGURETAT

Sobre les orientacions per a l’avaluació de la CDA a l’ESO tenim aquest document i aquest vídeo:

Espai de suport a l’EDC: https://projectes.xtec.cat/edc-suport/

La nova EDC és la continuació del que abans s’anomenava el Pla TAC del centre, del que tenim una mostra en aquest enllaç: Pla TAC 17-18.