Pla Lector

El Pla lector és un projecte de centre que treballa per:

• Potenciar el gust per la lectura entre els joves
  • Millorar la competència lectora de l’alumnat
  • Entendre la lectura com a vehicle per aprendre nous continguts des de tots els àmbits
  • Augmentar la capacitat de reflexió i debat
  • Millorar la lectura en veu alta

La lectura ens permet ampliar el vocabulari, millorar l’ortografia, exercitar la ment, estimular el cervell, augmentar els coneixements, reduir l’estrès i millorar l’atenció i la concentració. És per això que l’alumnat d’ESO de l’Institut Roquetes gaudeix de 30 minuts (d’11.25 h a 11.55 h) de lectura diària. Aquesta franja comença amb una lectura en veu alta per part del professorat que permet l’alumnat celebrar també efemèrides importants o treballar valors essencials. Després, gràcies als lots de préstec de la Biblioteca municipal de Roquetes Mercè Lleixà, l’alumnat escull per gust propi un llibre de la biblioteca d’aula i practica la lectura silenciosa.

A més, la Comissió del Pla lector organitza diferents tallers i visites a la Biblioteca al llarg del curs, entre les quals destaquen:

• 1r d’ESO: Taller “Cap xiquet/a sense carnet + eBiblio” i Taller de “Lectura d’imatges”
  • 2n d’ESO: Taller “El còmic”
  • 3r d’ESO: Taller de “Cerca d’informació”
  • 4t d’ESO: Taller de “Viquipèdia”
  • Aula oberta: Taller de “Recerca de feina”
  • Clubs de lectura diversos (en català i en castellà)

Compartim la infografia que l’alumnat té a les seves aules per conèixer el Pla lector.

El document marc de referència del Pla Lector 23-24 el podeu consultar aquÏ:

Pla_Lector_INS_Roquetes_23-24

Compartim també la presentació del Pla de lectura que vam fer els cursos 2017-18 i 2016-17. Continuem amb aquest projecte iniciat en 2016 amb molta il·lusió i energia i renovem cada any les propostes per l’alumnat, el professorat i les famílies. En aquest camí compartit, volem donar les gràcies de manera molt especial als responsables de la biblioteca municipal Mercè Lleixà de Roquetes i més específicament a la seva directora, Begonya Ferré.

Presentació-claustre-setembre-2017

Power Pla lector 2016