Assemblea de delegats

Presentació explicativa: Assemblea de Delegades_22-23

A la següent taula trobareu els enllaços que us poden resultar d’interès durant el curs i les reunions assembleàries:

QUI SOM

DRETS I DEURES

QUÈ FER EN CAS DE VAGA?

(Veure explicació a sota)

MEMBRES DEL CONSELL ESCOLAR

SERVEI DE MEDIACIÓ AL CENTRE

CALENDARI DE REUNIONS

El tercer divendres de cada mes

QUÈ FER EN CAS DE CONVOCATÒRIA DE VAGA D’ESTUDIANTS?

D’acord amb la normativa vigent, a partir del tercer curs de l’ESO, les decisions col·lectives adoptades per l’alumnat en relació amb la seva assistència a classe, en exercici del dret de reunió, no tindran la consideració de falta d’assistència injustificada, sempre que es respecti el procediment d’actuació descrit a continuació:

L’assemblea de delegats i delegades

• Es reunirà l’assemblea de delegats per posar en comú la informació disponible sobre la convocatòria i per valorar si està o no justificada dins de l’àmbit escolar i si consideren oportú proposar-la a les classes. Si no és possible una reunió formal, els delegats intercanviaran la informació per altres canals de comunicació (whatsapp, correu electrònic…)
  • Cada delegat/da donarà informació sobre la vaga a la seva classe (quins sindicats fan la convocatòria, què es reivindica, etc. ) i proposarà una votació, respectant sempre el dret individual de cada alumne/a a adherir-s’hi o no. S’aixecarà acta d’aquesta reunió (és important especificar-hi clarament els motius de la vaga, la data, qui la convoca…). Els delegats escriuran el nombre d’alumnes per classe que s’hi volen adherir.
  • Amb el resultat de les votacions, en cas de ser majoritària l’opció de secundar la vaga, l’assemblea de delegats farà un document que manifesti aquesta voluntat i els representants de l’alumnat al Consell Escolar del centre hauran d’entregar aquest document a la direcció amb 48 hores d’antelació respecte al dia en què està convocada.

La direcció del centre

• Valorarà si el procediment s’ha seguit correctament.
  • Si la majoria de cursos manifesten que volen fer vaga, ho comunicarà a la comunitat educativa (pares i professors). Si els que en volen fer són minoria, no es farà cap comunicat.
  • En cas de decisió de vaga, es publicarà al web del centre l’anunci de que l’alumnat secunda la convocatòria de vaga. En aquest missatge es recalcarà que són les famílies les que donen el permís al seus fills i filles per no assistir a classe i no pas la direcció del centre. Les famílies justificaran la falta d’assistència a través dels canals habituals: veure document establert a l’efecte (Justificació de vaga)

Els tutors i tutores

• Si els pares han donat el permís per fer vaga mitjançant el document establert, justificaran les faltes d’assistència.
  • No s’acceptaran justificacions de falta d’assistència que s’entreguin passada una setmana de la vaga.

L’alumnat

• Segons la normativa del Departament d’Ensenyament, l’alumnat de 1r i 2n d’ESO queda exclòs de participar en aquest tipus de convocatòries i sempre haurà d’assistir a classe amb normalitat.
  • En el cas de 3r i 4t d’ESO i Batxillerat els alumnes menors d’edat poden no assistir a classe en aquests casos (falta col·lectiva) però els seus pares han d’autoritzar i justificar la falta d’assistència.
  • Els alumnes hauran de portar el justificant de falta d’assistència per motiu de la vaga el següent dia que hi hagi tutoria.
  • Els alumnes que faltin a classe per participar en una vaga o manifestació hauran d’assumir no haver rebut els ensenyaments que s’hagin pogut impartir durant la seva absència. És a dir, el professorat avançarà temari i l’alumnat que falti haurà de demanar els apunts, exercicis, etc. El que no es pot fer aquell dia és cap prova ni examen del trimestre.
  • Els alumnes que facin vaga no poden venir a fer un examen i després marxar.
  • Encara que la majoria hagi acordat secundar la vaga, si un alumne no en vol fer, sempre pot assistir a classe amb normalitat.

Les famílies

El professorat

• El professorat, com és habitual, passarà llista cada hora de classe per registrar quins alumnes falten.
  • Sempre que sigui possible, es realitzaran les activitats lectives previstes i es farà classe amb normalitat. L’alumnat que hagi faltat amb motiu de la vaga ha de ser conscient que ha perdut la classe, que no s’ha de repetir o fer de nou, ni tan sols en cas que tot el grup falti al centre.
  • Si el dia de la vaga hi ha programada alguna activitat avaluable (examen, recuperació, lliurament de treballs, etc.), la prova o lliurament en qüestió es farà el primer dia lectiu que els alumnes tinguin classe de la matèria , sense necessitat de cercar una altra data disponible o convenient.