Veus: una representació de música i teatre

VEUS (cartell de l’obra)

El passat 20 de desembre va tenir lloc a l’Institut una representació de música i de teatre organitzada des de l’Aula de Música pel professor Fèlix Edo Tena. L’acte formava part de les activitats pensades perquè l’últim dia lectiu abans de les vacances de Nadal fos una mica especial.

L’espectacle representat tenia el títol de Veus i es tractava d’una obra que volia recollir les diferents veus de l’Institut, les diferents sensibilitats que ens hi podem trobar. Evidentment, es van sentir les veus dels alumnes en diferents situacions: tant les típiques acadèmiques, com poden ser les preocupacions pels estudis o la indisciplina, com d’altres personals que fan referència a les preocupacions dels adolescents (desamor, conflictes, etc.). Així mateix, també es van poder sentir veus de professores i professors, en contextos que no estem acostumats a conèixer, i d’altres treballadors del centre, com els conserges. Finalment, l’obra va destacar per un emotiu missatge en contra de l’assetjament escolar i també de totes les guerres del món, especialment les de Palestina i d’Ucraïna.

Per una altra banda, podem destacar que l’espectacle presentava un original muntatge de veus i música gravades i va comptar amb uns excel·lents presentadors que conduïen l’acte: Laia Codorniu, Irene Descarrega, Oriol Tafalla i Eloi Milian. Altrament, també donaven pas als xiquets i xiquetes de la coral, a la interpretació musical de Martí Pegueroles, acompanyada amb els passos de dansa d’Andrea Gas i d’Abril Acero, i als músics (clarinetistes i flautistes), que van interpretar una cançó per a cada secció temàtica. A tall d’exemple, vam poder sentir el tema Mad World relacionat amb una escena de bullying, Stay per a visualitzar millor el desamor en l’etapa adolescent i Lluna mediterrània com a al·legat en contra de la guerra.

La representació de Veus ha servit per a tornar a formar la Companyia teatral i musical Stop!, que és hereva de la mítica i recordada orquestra homònima que durant tants anys va donar molta vida a l’Institut Roquetes. Esperem que la nova formació, que vol ajuntar la música amb altres disciplines com el teatre i la creació audiovisual, siga capaç de donar sortida a la creativitat dels alumnes.

PER AIXÒ, APROFITEM L’AVINENTESA PER FER UNA CRIDA A TOTS AQUELLS INTERESSATS EN FER MÚSICA, TEATRE I PEL·LÍCULES. PODEU PASSAR PER L’AULA DE MÚSICA SEMPRE QUE VULGUEU!