Ara ve Nadal!, i al món hi ha guerra…

L’alumnat de 4t d’ESO de la matèria Educació en Valors Ètics i Cívics ha estat treballant els conflictes i les guerres al món. Tristament, hem pogut contextualitzar la situació d’aprenentatge amb una guerra a Europa, la d’Ucraïna i Rússia que aviat farà dos anys que va començar, i la recent guerra entre Gaza i Israel, just avui acabada la treva de 4 dies en què hi ha hagut intercanvi de presos i ostatges, l’exèrcit israelià ha reprès els bombardaments.

Els mitjans d’informació i els comunicats oficials parlem de baixes, però són morts, soldats, persones mortes. A la guerra entre Rússia a Ucraïna són més de 500.000. A la guerra de Gaza i Israel, en poc més de dos mesos, són més d’15.000 les persones mortes, de les quals la meitat són infants, xiquets i xiquetes.

La guerra és el pitjor que hi ha al món, no ens agrada la guerra, no volem la guerra, cap guerra… Com que no podem fer gran cosa per aturar la guerra al món, la nostra humil contribució és reivindicar la PAU.

Ara que venen dies de festa i joia, pensem que som afortunats/des, hi ha molta gent que té una vida molt dura. Viure en guerra, no és viure. Com deia aquella cançó de Sopa de Cabra:  Alguns guanyen! Alguns perden! Molts moren! No val la pena!

Us deixem els pòsters que han elaborat els i les alumnes. Us invitem a llegir els missatges i a reflexionar individualment què podem fer per a construir un món millor, un món en pau, un món vivible.