En aquest mòdul et proposem dissenyar la teva pròpia Volta al Món dividida en tantes etapes com decideixis. Una volta plena de sorpreses i de jocs.
En aquesta ocasió pots compartir diferents llocs que coneguis i a la vegada gamificar la teva proposta i fer-la molt divertida. A les sessions del mòdul t’hem facilitat molts recursos perquè els incorporis.
També pots, com als mòduls anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a d’altres sessions. D’aquesta forma pots anar retrocedint i consultar aquells punts en concret que et puguin donar una empenta allà on t’aturis.
Inventa el teu viatge seguint diferents itineraris, o diferents moviments d’objectes on el temps sigui decisiu, o preguntes i respostes, o laberints …
Comparteix les teves cartes amb els altres equips i també pots recollir propostes de variació o de millora.
Et convertiràs d’aquesta manera en viatger, i jugant faràs la Volta al Món.
SESSIÓ | PLANS DE TREBALL | ACTIVITATS |
Sessió 1
Els escenaris i els personatges: els canvis de fons i els efectes de transició |
Les transicions d’escenaris. Els efectes de transició. |
|
Sessió 2
Més usos de llistes. Jocs de preguntes i respostes |
Les llistes
Preguntes i respostes Aleatorietat |
|
Sessió 3
Més mirades: els itineraris i els laberints |
Treball d’itineraris: el llapis, els moviments. Ens movem i dibuixem Situació del personatge a l’espai: coordenades Els laberints |
|
Sessió 4
Els sensors: els sentits de les màquines |
Què són els sensors? Per a què serveixen? La lògica Detectar objectes i donar respostes |
|
Sessió 5
Les matemàtiques us ajuden amb els operadors |
Què són els operadors?
Quin són els seus usos? Les operacions matemàtiques i les cadenes de text |
|
Sessió 6
La càmera de vídeo i l’Scratch |
Els sensors de vídeo. La gestió dels blocs. Els personatges i l’escenari detecten moviments. La imatge de l’usuari productor del moviment: visible/invisible. |
|
Sessió 7
Ens inventem els nostres blocs |
La funció de més blocs. Un bloc que es reprodueix en diferents moments del vostre projecte. Programar seqüències. |
|