Visita desTAC@da dels inspectors

La importància de l’adquisició de la competència digital en un sistema educatiu que vol formar ciutadans contemporanis és indubtable. En aquest sentit, el Coll i Rodés ja fa uns mesos que va posar fil a l’agulla amb la creació d’una comissió TAC encarregada de fer una diagnosi de l’ús de les noves tecnologies al centre en l’àmbit de les diferents àrees i matèries per tal de, amb posterioritat, fer una proposta de programació interdisciplinària que es desplegués al llarg de tota l’etapa educativa.

Aquest desplegament ja ha estat distribuït a tots els departaments pedagògics i servirà de base per avaluar a finals d’aquest curs el grau d’adquisició de la competència digital per part dels alumnes del nostre institut. Els resultats, però, donat que la implantació del model no es va produir des de començament del curs, revestiran, necessàriament, un cert caràcter de prova modèlica.

Així les coses, avui ens han visitat els inspectors del Departament d’Educació Dolors Serra i Joaquim Costa per observar i treure conclusions respecte de tot aquest projecte, el qual no fa gaire ha estat batejat com a projecte desTAC@. La intenció és també la de reflexionar i concloure fins a quin punt els nostres esforços i la nostra dedicació són mereixedors d’una acreditació per ser considerats centre innovador en la competència digital.

L’observació d’avui per part dels inspectors ha estat complexa, estructurada en tres accions ben diverses: revisió de documentació, observació pràctica a l’aula de tres classes impartides per diferents docents (Gemma JanoherSusana Molina i Carla Peraferrer) i grup de discussió amb alumnat (David, del 2A1, i Laia, del 3A1), AMPA i consell escolar (Verónica Pérez) i professorat (Trini Arroyo, Maria Balastegui, Carla Peraferrer i Juanjo González). Al final de l’intercanvi d’opinions, els membres del grup de discussió, entre els quals es trobava qui ara això escriu, hem pogut gaudir d’un petit refrigeri dolç elaborat a l’aula d’aplicació pels alumnes del CFGM de Forneria, pastisseria i confiteria.

Aviat, doncs, en un sentit o un altre, tindrem notícies.