VIDA: 14a exposició del batxillerat artístic

Dijous dia 7 d’abril, a les 17:00, la directora del nostre centre, Luisa Peralta, va inaugurar, a la biblioteca municipal de Lloret de Mar, l’exposició anual d’art organitzada per les professores del Departament de Dibuix del nostre institut i que mostra els treballs i projectes fets pels alumnes de 1r i 2n de batxillerat artístic. També van dirigir la seva paraula al públic assistent el regidor d’Educació de l’Ajuntament de Lloret de Mar, Albert Ferrández, la inspectora d’educació, Maria Queldra, i la cap del Departament de Dibuix, Rosa Oliveras.

Tot seguit, les alumnes Laia Ribera i Manuela González, juntament amb altres companyes de ball, van oferir al públic una actuació de dansa contemporània.

Així mateix, els alumnes del cicle formatiu de grau mitjà de Serveis en Restauració van ser els encarregats de servir un refrigeri, elaborat pels seus companys del CFGM de Cuina i Gastronomia.

A l’exposició, titulada VIDA, es poden veure una selecció dels treballs i projectes artístics portats a cap per l’alumnat del batxillerat artístic de l’Institut Ramon Coll i Rodés durant aquest curs 2021-2022.

Són obres creades per l’alumnat amb diferents tècniques i des de diverses disciplines artístiques (fotografia, curtmetratge, disseny, pintura, dibuix, escultura…). El tema que dona títol a l’exposició, VIDA, s’ha tractat de forma oberta i diversa. Estan exposades, entre altres treballs, escultures de fragments d’anatomia de la figura humana, bustos que parteixen d’estats anímics, peces de ceràmica que mostren evolucions vitals de la forma, fotografies artístiques de retrats, fotografies de fragments de la natura, cartells que ens recorden com l’art i disseny estan presents en la vida quotidiana (es poden veure els cartells de la Festa de Sant Romà i de la Festa de les Flors de l’ermita de les Alegries), retrats en aquarel·la, així com obres en diferents tècniques en les quals els alumnes han fet reinterpretacions obertes del que significa la paraula vida.

En definitiva, l’exposició és una mostra del treball que fan a l’aula taller els estudiants del batxillerat artístic. Aquesta és la catorzena vegada que s’organitza l’exposició al públic a la Sala d’Exposicions Municipal de Lloret de Mar i us convidem que hi feu una visita. L’exposició restarà oberta fins al 3 de maig.

Rosa Oliveras.