II Concurs de Maridatge del Daiquiri

Abans-d’ahir, al terrat de l’hotel BPM, va tenir lloc el II Concurs Daiquiri & Tapa, organitzat per l’Escola d’Hostaleria de Lloret de Mar, Amargura Cultura i la Secció de Promoció Econòmica, Comerç i SOM de l’Ajuntament de Lloret de Mar.

L’esdeveniment, que es va allargar durant tot el matí de divendres, va iniciar-se de la mà de David Barba, alma mater d’Amargura Cultura juntament amb Monterrat Sala, i va continuar amb els parlaments de Felip Costa, cap de la secció de sala de la nostra escola d’hostaleria i de la regidora de l’Ajuntament Marina Nicolàs. Tot seguit, l’actriu Aisha Zafri, exalumna del Coll i Rodés, va interpretar de manera convincent el paper de Maria Dolors Boadas, filla del celebèrrim bàrman Miquel Boadas Parera, qui dona nom al premi atorgat al concurs. Llavors, va arribar el torn del Adal Márquez, bàrman de reconegut prestigi i un dels tres membres del jurat del concurs. En Nadal va fer una breu explicació magistral i una demostració pràctica per tal que els assistents entenguessin l’essència de l’abocat, una tècnica desenvolupada per aconseguir la perfecta oxigenació del còctel. Finalment, abans de donar pas al concurs, en Guillem Bueso, de G4F Catering, va fer una demostració espectacular de cocteleria acrobàtica.

El mestre pastisser Jordi Solé, professor de la nostra escola d’hostaleria, va exercir de mestre de cerimònies del concurs i va ser l’encarregat, per tant, de presentar i donar pas a les parelles de concursants (bàrman i cuiner) de les diferents escoles d’hostaleria que hi participaven:

• Institut Escola d’Hostaleria i Turisme de Girona
  • Escola d’Hostaleria i Turisme de Palafrugell, vinculada a l’Institut Baix Empordà
  • Escola d’Hostaleria i Turisme del Vallès, vinculada a l’Institut Cavall Bernat, de Terrassa
  • Escola d’Hostaleria de Figueres, vinculada a l’Institut Olivar Gran
  • Escola d’Hostaleria de Lloret de Mar, vinculada a l’Institut Ramon Coll i Rodés

En total, van participar dotze alumnes, que, durant els respectius torns, van demostrar una gran habilitat amb la coctelera a les mans i la paella als fogons. Els guanyadors van ser el Sasha Marlasca i la Nuria Sánchez, amb el còctel Pepe Rubianes i la tapa Bomba de la Barceloneta.

Al llarg de tot el matí, l’alumnat i el professorat del CFGM de Vídeo, Discjòquei i So del Coll i Rodés van tenir a càrrec seu les qüestions tècniques referides al so, així com l’amenització musical de l’esdeveniment. Tant el coffee break previ al concurs com el refrigeri posterior a l’entrega de premis va ser servit i elaborat pels alumnes dels cicles formatius i l’IFE del nostre centre.

Gràcies a tots els organitzadors, col·laboradors i participants del concurs. I gràcies també als mitjans de comunicació per la seva excel·lent cobertura i al públic, tant assistent com espectador, pel seu interès.

El curs passat, en aquesta mateixa web, acomiadàvem la informació referent a la primera edició del concurs tot dient: “L’any vinent més i millor”. Doncs, bé, ja podem dir que així ha sigut. I, el 2025, tornarem a tenir més i millor. Ens veiem a la tercera edició!