BTM 2020

Enguany, la situació de pandèmia que es viu arreu ha obligat que la tercera edició del Fòrum BTM (Business Tourism Market) que se celebra anualment a Lloret de Mar hagués de dur-se a terme en part de manera virtual. Això no obstant, l’enorme interès d’aquest espai de debat i d’intercanvi de coneixements sobre la indústria del turisme s’ha mantingut intacte tant per als actors socioeconòmics del nostre entorn com per a l’activitat docent i pedagògica en el si dels cicles formatius d’hostaleria que s’imparteixen al nostre institut.

Efectivament, aquest interès va fer que els nostres alumnes del CFGS de Gestió d’Allotjaments Turístics assistissin telemàticament al III Fòrum BTM. Ho van fer des de casa durant les dues jornades vespertines dels dies 14 i 15 d’octubre. Posteriorment, a les aules de 1r i 2n, cada ponència va ser objecte d’anàlisi des dels mòduls curriculars relacionats. Per la seva part, els alumnes de CFGM de Cuina i Gastronomia i els de CFGM de Serveis en Restauració, durant la classe d’Empresa i Emprenedoria, van veure amb atenció, per poder-la comentar amb posterioritat, la ponència en forma de diàleg a càrrec de Joan Roca i Carme Ruscalleda, que duia el significatiu títol Innovar o reinventar-se.

El Fòrum BTM està promogut i organitzat per la Fundació Climent Guitart, que perpetua la memòria d’aquest empresari lloretenc; per l’Agència EFE, agència de comunicació i de servei de notícies internacional; i per l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya. És per això que els parlaments de benvinguda van ser a càrrec de Cristina Cabañas, presidenta de la fundació, i de Gabriela Cañas, presidenta de l’agència de notícies.

Aquesta tercera edició, estructurada al voltant del títol central De la Zona Zero a la Nova Era i conduïda de nou pel conegut periodista Josep Puigbó, ha volgut deixar constància del procés de reconstrucció que cal i que ja s’ha iniciat dins del sector turístic i ha comptat amb la participació de destacats ponents vinculats de diverses maneres amb el món de la indústria turística.

Aquí teniu els enllaços als vídeos allotjats al canal YouTube de l’Agència EFE: BTM vídeo (I)  BTM vídeo (II).