11a Mostra TdR Selva II

Divendres 19 de maig, a partir de les 16:30, tindrà lloc al Teatre de Blanes l’11a Mostra de Treballs de Recerca de la Selva II. Hi participen alumnes de tots els instituts de Vidreres, Blanes, Lloret i Tossa on es cursen estudis de batxillerat. El Coll i Rodés estarà representat per dos alumnes de 2n curs de la modalitat científica: Pol Agulló i David Oganesyan.

TOT COR: Un batec, una vida és el treball que presenta el David, qui ha estat tutoritzat per les professores Sussi Abel i Cristina Reyes. Per fer-nos una idea del propòsit de la seva investigació dins l’àmbit científic-tecnològic, l’autor ens deixa aquesta ressenya a la pàgina de la Mostra:

La intenció principal de la creació d’un cor és poder ajudar a persones amb malalties cardiovasculars amb una solució accessible i innovadora. D’aquesta manera, no s’hauria d’esperar a la defunció d’algú compatible. En aquest treball, per tant, es dona a entendre un nou punt de vista al problema amb un enfocament revolucionari. Per a poder aconseguir l’objectiu del cor artificial, s’ha investigat l’anatomia i fisiologia d’aquest, i la fabricació additiva. Amb la impressora Ender-3 i el TPU (filament) s’ha pogut imprimir un cor tridimensional. Així doncs, s’ha efectuat un prototip funcional per al recorregut de la sang desoxigenada en el sistema cardiovascular a partir d’una manipulació de pressions.

El treball del Pol, titulat L’eficàcia en els sistemes de transmissió de la bicicleta, va estar dirigit pel professor Pol Vives i té a veure amb els àmbits científics de la física, la biologia i la mecànica. El mateix autor diu això a propòsit del seu treball:

Aquest treball de recerca s’ha centrat en l’estudi de l’eficàcia de la transmissió de la bicicleta. Per a poder investigar això, prèviament s’ha hagut de fer una part teòrica on s’ha recercat informació. En aquesta part, s’ha començat parlant sobre els diferents components que formen la transmissió i les seves característiques. Seguidament, s’han introduït els diferents tipus de transmissions existents segons diferents paràmetres, com la musculatura que participa en el pedaleig, segons com es transmet la potència i segons els engranatges que tingui. A més d’això, s’ha parlat de l’evolució de la bicicleta, per a així, posteriorment poder parlar més detalladament dels avenços tecnològics que han sofert aquests elements. Per finalitzar aquesta part s’han comentat els principis físics, biològics i miològics que intervenen en el rendiment i el funcionament de cada component.Posteriorment a aquesta part s’ha dut a terme una part més pràctica on s’han realitzat experiments pràctics i s’ha demanat informació a grans marques del sector. Finalment, gràcies als experiments realitzats i a la recerca d’informació, s’han pogut determinar quins són els components més eficaços possibles.

Molta sort a tots dos joves científics en les seves respectives exposicions.