Nos correspondants normands… et belges !

Fa uns dies, l’alumnat de 4t d’ESO que cursa la matèria optativa de francès va rebre amb gran il·lusió unes cartes procedents de Normandia. Un grup de joves d’un institut del nord de França els havia escrit per tal de conèixer-los i posar en pràctica d’aquesta manera els seus coneixements en llengua estrangera. Aquí teniu a una part del grup d’alumnes de francès de 4t d’ESO amb les seves cartes a les mans, després d’haver-los escrit també una carta “de les de tota la vida” per presentar-se. A partir d’aquest primer contacte s’espera que el jovent practiqui la llengua a través d’Internet, ja sigui del correu electrònic o d’aplicacions com ara Whatsapp o Instagram. I, qui sap, si la situació de pandèmia canvia, potser podrem rebre’ls un dia d’aquest curs al nostre institut, ja que tenen previst fer un viatge escolar a Barcelona.

Aquests dies, també hem donat inici al projecte Connecting Classrooms amb l’alumnat de 4t d’ESO. En aquest cas estem començant a intercanviar uns vídeos amb un grup d’alumnes belgues de l’Institut Saint Albert de Jodoigne. Es tracta de 16 alumnes supermotivats de uns 16-17 anys que estudien el seu primer any d’espanyol (a raó de 4 hores setmanals) i a qui els agradaria realitzar un intercanvi real el curs vinent. Sense dubte, seria fantàstic poder anar a visitar-los i rebre’ls a casa nostra.

1. Nathalie Agulles

¡Hola a todos!

Muchísimas gracias por vuestras cartas. Los alumnos del colegio Jean de la Varende de Creully (Normandía) las recibieron con muchísima ilusión.
    Espero que podamos encontrarnos durante nuestra estancia en Barcelona a finales de marzo, principios de abril.

Nathalie, profesora de español