Trobada amb alumnes de Normandia

Accueil des élèves normands

Demà, 20 de març, 220 milions de parlants celebren, als 5 continents del món, allò que tenen en comú: la llengua francesa i la seva diversitat. Estem parlant en total de 870 milions de francòfons a tot el planeta. Al llarg de la setmana, arreu del món s’organitzen concursos de paraules, espectacles, festivals de cinema, reunions literàries, exposicions d’art, esdeveniments gastronòmics, etc.

Al nostre institut també hem volgut celebrar el Dia Internacional de la Francofonia. Per aquest motiu, el nostre alumnat de francès de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat, aquest matí, ha tingut el plaer d’acollir a les nostres instal·lacions un grup d’estudiants procedents de Normandia. En primer lloc el jovent ha presentat, cadascú en la seva llengua, les dues regions: Catalunya i Normandia. D’aquesta manera, han començat a perdre la vergonya. A continuació, s’han colocat per parelles (cadascú amb el seu o la seva “corres”) per tal de practicar el castellà i el francès, al principi seguint un qüestionari bilingüe per tal de “briser la glace”. Cinc frases després ja han començat a intercanviar telèfons, fer-se selfies i no paraven de xerrar, en una llengua o en una altra. La qüestió era comunicar-se 🙂

L’intercanvi lingüístic ha acabat amb dues actuacions: en Pol Vila ha interpretat amb el violí un troç de la cançó “Vois sur ton chemin” de la pel·lícula Les choristes i la María Guerrero ha cantat la cançó “Je vole” de Louane, acompanyada de la seva guitarra. Des d’aquí mil gràcies a tots dos per haver-ho fet sense tenir gaire temps per assajar.

Per últim, hem compartit  plegats un esmorzar de productes típics catalans i espanyols, hem sortit al pati una estona i… ha arribat l’hora dels adéus! Petons, promeses de seguir en contacte, abraçades i paraules d’agraïment. Sense dubte avui ha estat un dia entranyable per molts i moltes de nosaltres.