Participem al VIII Concurs de Cristal•lització a l’Escola

Per segon any consecutiu, l’Institut Rafael Casanova ha sigut un dels centres seleccionats per participar al Concurs de Cristal·lització a l’Escola, que enguany celebra la VIII edició. Un total de 50 centres educatius de Catalunya participen al concurs, que està organitzat per les universitats de Barcelona, Autònoma de Barcelona i Rovira i Virgili. L’objectiu és fer créixer cristalls o agregats cristal·lins d’una sal soluble en aigua, el dihidrogenfosfat d’amoni, al laboratori. Quatre professors del nostre institut assistiran a un seminari de formació en cristal·lografia a la Universitat de Barcelona i després traslladaran els coneixements adquirits sobre metodologies de creixement cristal·lí a l’alumnat. Els alumnes del nostre centre que participaran al concurs cursen optatives d’àmbit cientificotecnològic a 4t d’ESO i també concursen els alumnes de CTMA de 1r de batxillerat. Els estudiants presentaran els cristalls obtinguts en una jornada final en format de congrés científic, que tindrà lloc al maig de 2019. Els alumnes del curs passat van deixar el llistó molt alt, ja que van guanyar el segon premi en la categoria de millor pòster i presentació oral.