La divisió cel·lular en stop-motion

L’alumnat de 4t d’ESO que cursa l’optativa C de Biologia i Geologia ha realitzat un stop-motion sobre la divisió cel·lular amb plastilina. Aquesta tècnica d’animació consisteix en aparentar el moviment d’objectes estàtics mitjançant una seqüència de fotografies. Abans però, els estudiants han après quines són les principals formes de divisió cel·lular –la mitosi i la meiosi– i quina importància tenen pels organismes, han conegut com es comporten els cromosomes en cada una d’aquestes divisions i han observat sota el microscopi cèl·lules d’arrel de ceba en mitosi. Després, en grups de tres o quatre, han posat en pràctica els coneixements adquirits i han elaborat un stop-motion per il·lustrar els processos de mitosi i de meiosi en cèl·lules animals. Les representacions de les cèl·lules s’han fet amb plastilina i, entre fotografia i fotografia, els alumnes han variat lleugerament la forma, la mida o la posició de la cèl·lula, els cromosomes i els altres components que intervenen en la divisió cel·lular. Els i les estudiants han explotat la seva creativitat al màxim i el resultat són unes produccions de gran qualitat.