250 alumnes participen als tallers de Suport Vital Bàsic

Avui 16 d’octubre és el dia mundial de conscienciació sobre l’aturada cardíaca. Sota el lema “tots els ciutadans del món poden salvar una vida”, l’institut Rafael Casanova s’ha sumat a la jornada fent tallers de Suport Vital Bàsic (SVB) a tots els alumnes de 4t d’ESO, de 1r i de 2n de batxillerat. Els alumnes participants han après la seqüència d’actuació en cas d’aturada cardiorespiratòria, han practicat la maniobra de reanimació cardiopulmonar amb maniquins d’entrenament i també han assajat la posició lateral de seguretat.

La formació ha anat a càrrec de Miguel Ángel Grima de l’empresa Cardiopas, tècnic d’ambulància i instructor acreditat pel Consell Català de Ressuscitació. També han col·laborat sis docents del nostre centre educatiu amb formació en SVB i DEA. Des d’aquí donem les gràcies als instructors i docents per la seva bona predisposició a participar en la jornada. El balanç final és molt positiu: 250 alumnes marxen a casa amb coneixements teòrics i pràctics de com actuar davant d’una aturada cardíaca o mort sobtada.

Més fotos aquí.