XXIV Concurs de Traducció Francès-català

Ahir, 1 de febrer, vam donar el tret de sortida a la primera fase del XXIV Concurs de Traducció, organitzat per la Facultat de Traducció i Ciències del Llenguatge de la Universitat Pompeu Fabra. La prova va consistir en fer una traducció a mà del francès al català fent servir únicament diccionaris en paper, però en cap cas diccionaris digitals ni cap programa d’ajuda a la traducció per a ordinador o smartphone.

Aquest concurs es convoca amb el propòsit d’il·lustrar la vitalitat de l’ensenyament del francès i promoure el multilingüisme a casa nostra. També té com a objectiu introduir la pràctica de la traducció de la llengua estrangera als centres de secundària per destacar-ne la importància en la nostra societat.

Enguany s’ha presentat una major quantitat d’alumnes que el curs passat: un total de 36 alumnes entre les dues categories (ESO i Batxillerat). Molta sort a tothom!