Baba i el seu camí de llarg recorregut

Fa uns dies, l’alumnat dels grups E-33 i E-34, escollit per portar a terme una prova pilot en què es fa un ús de la metodologia ABP (Aprenentatge Basat en Projectes), va poder assistir a una xerrada realitzada per en Baba. Aquesta activitat s’engloba dintre del projecte “Cap a una tribu global“, en què actualment estem parlant de migracions. Així, l’alumnat ha descobert, a través de l’anàlisi dels seus cognoms, que els seus avantpassats, en molts casos, van migrar cap a Catalunya procedents d’altres comunitats autònomes d’Espanya o d’altres països. A partir d’aquí ha realitzat una entrevista a una persona migrada del seu entorn més proper. I paral·lelament han pogut conèixer la vida del Baba, un senyor de Guinea, un dels països més pobres de l’Àfrica, que va migrar cap a Europa fa més de dues dècades.

L’alumnat va seguir la xerrada bocabadat, va ser capaç de posar-se a la pell de l’altre i de mirar més enllà de la seva realitat. En Baba ens va parlar del seu país d’origen, de la seva infància, de la seva decisió d’abandonar casa seva, del seu viatge cap al nostre continent i del seu periple per diferents països i ciutats… També del que pensa que pot aportar al seu país d’origen i de com pot ajudar els seus habitants… Encuriosit, l’alumnat va fer-li algunes preguntes. Una mostra de com els va agradar va ser la de saber si en Baba tornaria a venir al centre. De ben segur que el convidarem un altre dia!

Gràcies, Baba, per tant! Per obrir-nos el teu cor, per explicar vivències que potser no són fàcils de recordar, per fer que coneguem altres móns i altres vides i que, gràcies a això, puguem ser més empàtics. Gràcies per la teva gratitud i per compartir-la amb nosaltres. Gràcies a tu també, Núria, per haver-nos facilitat aquest contacte. Potser no en sou conscients, però a més d’un ens heu deixat una empremta que mai no oblidarem!

Si voleu saber-ne més sobre el Baba, aquí us deixem la seva presentació.