Homenatge a Antonio Machado en Collioure

Collioure (31 mai 2019)

Ahir, 31 de maig, l’alumnat de 1r d’ESO que cursa la matèria optativa de francès va fer una escapada a Collioure, un poblet de la costa francesa on està enterrat l’Antonio Machado, un poeta que des de fa unes setmanes ens acompanya en el dia a dia del nostre institut (qui no ha llegit el seu poema “Cantares” mentre puja les escales?).

Allà vam aprofundir sobre la vida i obra d’aquest escriptor, li vam fer un homenatge davant de la seva tomba llegint un dels seus poemes i escoltant després la versió cantada pel Joan Manel Serrat. Després vam fer una volta pel cementiri i vam descobrir la gran quantitat de gent catalana i espanyola que hi ha enterrada. Vam parlar de la República i vam fer una reflexió conjunta sobr l’exili i sobre les guerres i el fet d’haver de fugir del país d’origen en aquella època i en l’actualitat. Finalment vam gaudir d’unes quantes d’hores lliures en les quals vam aprofitar per menjar, però també per posar en pràctica el que havíem après durant el curs gràcies a un qüestionari que vam fer a la gent del poble i de les botigues.

El dia va ser magnífic, tot i que hi havia moltíssima gent i és que a França hi havia pont (el de l’Ascension!). Va lluïr un sol espectacular, vam arribar a ficar els peus a la platja i ens ho vam passar molt bé. Molts van descubrir per primera vegada un poble que sense dubte tornaran a visitar algun dia.