2n premi a l’Estratègia i la Innovació del Joc del Robot a la final de la FLL Espanya !!

L’equip #EcoPla, format per alumnes de 4t d’ESO, ha obtingut el 2n premi a l’Estratègia i la Innovació del Joc del Robot a la final de la First Lego League Espanya que ha tingut lloc aquesta passada setmana en versió digital. Des d’aquí felicitem a tots els membres de l’equip i al seu entrenador, el professor Xevi Sala. L’equip #EcoPla va ser el guanyador de l’edició de la First Lego League de Girona i per això va obtenir el passi a la gran final estatal, que, a causa de la Covid-19, s’ha hagut de fer en format digital.

Us deixem un resum del magnífic projecte de l’equip #EcoPla.

Projecte d’innovació, basat en la identificació d’un problema i la proposta d’una solució: el problema que hem identificat a Banyoles és la seva Biblioteca. Es va obrir fa 23 anys i tot i disposar de dues sales de lectura, més de 50.000 documents de consulta, llibres, revistes i alguns ordinadors, actualment és insuficient per la població de Banyoles. A més, està situada en un bloc de pisos al centre de la ciutat i l’accés i el soroll del tràfic suposen un inconvenient. La nostra proposta per solucionar aquest problema és reformar l’antic Balneari de la Font Pudosa, que és un edifici que es troba en desús, per construir una biblioteca més moderna, sostenible, integradora i tecnològica (vegeu el projecte complet).

Joc del robot. El nostre robot està dissenyat des d’un bon principi com a una estructura molt sòlida. Per fer-ho vam crear el robot completament quadrat per donar-li molta rigidesa, a més a més per resoldre les missions a la part frontal li vam posar una taula de coordenades que li dona una forma rectangular. El robot si es fa servir correctament no necessita cap mena de reparació. El robot té incorporats dos motors grans els quals li proporcionen una velocitat adequada per moure’s pel tauler en qualsevol direcció  amb precisió i sense dificultats. I per acabar de completar el robot i resoldre les missions utilitzem dos motors mitjans per moure la nostra taula de coordenades, un motor per l’eix X i un altre per l’eix Z (vegeu més informació sobre el nostre robot).

Pòster de valors.

Valor 1. DESCOBRIMENT:

El primer valor del projecte First Lego League és el descobriment. Durant la realització del nostre treball, hem après un munt de coses; probablement més de les que ens hem pogut adonar. Tot i això, hem volgut destacar la descoberta d’una font d’obtenció molt més eficient i discreta que les plaques solars convencionals: les finestres fotovoltaiques. A més, el fet de dur a terme una maqueta per representar el nostre projecte ens ha permès aprendre a realitzar amb detall plànols arquitectònics i hem aplicat les nostres habilitats en diferents automatitzacions Arduino.

Valor 2. IMPACTE:

El segon valor FLL representa l’impacte que ha tingut i que pot arribar a tenir la nostra proposta en el nostre entorn. Per això, després de compartir el projecte d’innovació amb el regidor d’urbanisme de la ciutat, hem destacat en aquest valor el fet de conscienciar a l’Ajuntament de Banyoles de la importància de dur a terme reformes molt més sostenibles a la nostra ciutat.

Valor 3. INNOVACIÓ

El següent valor descriu com l’equip ha resolt els problemes d’una manera innovadora i diferent. La veritat és que no hem tingut cap problema entre nosaltres, i els petits problemes que hem tingut durant el treball els hem pogut resoldre escoltant-nos i parlant entre nosaltres.

Valor 4. INCLUSIÓ

El quart valor fa referència a com totes les persones del grup han pogut treballar com un equip. Nosaltres som un equip divers pel que fa al gènere, la cultura i als interessos personals i des del principi vam tenir molt clar que tothom s’havia de sentir a gust en tot moment. Per això vam dedicar un temps inicial a repartir-nos el lideratge de tasques segons les habilitats i interessos de cadascú. En el desenvolupament del projecte hem estat sempre oberts a respectar i, si s’escau, integrar les opinions que han anat sorgint.

Valor 5. COL·LABORACIÓ

I l’últim valor FLL és la col·laboració. Des de l’institut Pla de l’Estany ens hem presentat dos equips diferents: un d’alumnes de tercer d’ESO i un altre de quart. Nosaltres és el segon any que ens presentem i per això, en aquest valor volem destacar la compartició d’experiències i els consells bidireccionals amb els alumnes de tercer d’ESO que era el primer any que participaven.

Moltes felicitats pel projecte, per la capacitat de treball demostrada i pels reconeixements obtinguts !!!

I moltes gràcies també a tots els nostres col·laboradors i patrocinadors !!!