Scholas

Els alumnes de 4t ESO C estan participant en un projecte anomenat Scholas.Al qual les primeres sessions es van connectar amb gent d’arreu de Catalunya. En aquest grup selecte es parlava sobre temes tan importants com l’herència, les tradicions i “fake news”. Els moderadors eren dos voluntaris argentins molt simpàtics anomenats Gaston i Paito ens demanaven que anotéssim les idees que més ens havien cridat l’atenció amb una paraula era suficient.

La primera trobada vam fer una activitat la qual consistia a agafar l’objecte que més havíem conservat de la llar, vam explicar la història de l’objecte que podia ser certa o fictícia.

El company Xavier Fuente va compartir amb nosaltres l’anècdota fictícia d’una guardiola de ceràmica en forma de porquet que tenia una orella trencada, d’aquella anècdota un alumne d’un altre institut va arribar a la conclusió del fet que donem importància a coses que es veuen i no pas les no visibles com per exemple les malalties mentals.

A la següent trobada van compartir les nostres opinions sobre les tradicions, de tota aquella barreja de paraules com a resolució què no sabem l’origen de les nostres tradicions un exemple seria el Caga Tió.

A l’última reunió ens van mostrar una fotografia d’un quadre la qual ens van enganyar explicant-nos un relat sobre l’holocaust. Finalment vam descobrir que aquell quadre era fet per l’autor Alberto Breccia.

Poc temps després, ens van enviar un missatge en el qual informava que hi hauria una connexió nacional. En aquella trobada virtual hi havia un centenar de joves de tota Espanya. Allà vam conèixer a joves d’altres comunitats autònomes i vam parlar sobre com ens havia afectat la pandèmia.

Gràcies a aquest projecte hem après a dialogar, escoltar amb la gent la qual no teníem cap mena de relació. També hem après sobre temes els quals no els donàvem cap mena d’importància. Ha sigut una experiència molt interessant i bonica la qual tornaríem a repetir.

Xavier Fuente

Adriana Velasquez