Acte de cloenda de la UEC

La sala de plens de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha acollit aquest dijous 20 de juny l’acte de cloenda del curs 2023-24 de la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC). El tancament lectiu, presidit per l’alcalde Joan Barrera i la regidora d’Educació, Christina Moreno, ha comptat amb la presència de l’alumnat i l’equip docent. En el transcurs de la celebració, els quatre alumnes que han acabat 4t curs d’ESO han rebut un diploma per la seva graduació. La resta d’estudiants, un total de vuit, han finalitzat enguany 3r d’ESO i prosseguiran l’any vinent.

En relació amb la UEC, Christina Moreno ha afirmat que “l’objectiu principal és que aquest tipus de recursos educatius estiguin dins de la dinàmica del sistema d’ensenyament i que formin part activa i connectada amb la resta de la ciutat”. És per això que l’alumnat ha pogut gaudir enguany de diferents espais de la Seu, en què han realitzat projectes de forma compartida amb altres companys i professors. “Estem feliços de finalitzar un any acadèmic amb un equip docent que creu en els seus alumnes, i uns alumnes que han confiat en els seus referents”, ha remarcat la regidora d’Educació. En l’acte s’ha projectat un vídeo que resumeix en imatges moltes de les activitats programades al llarg d’aquest curs juntament amb els centres educatius i altres serveis de la Seu d’Urgell.

Recurs educatiu

La UEC és un recurs intensiu i complementari a la tasca educativa que ofereixen els centres educatius. Té com a objectiu vetllar perquè l’alumnat assoleixi les competències de l’etapa d’ESO. La voluntat és reconciliar l’adolescent amb el procés d’aprenentatge i que adquireixi hàbits per al seu desenvolupament personal. Cal remarcar que la UEC utilitza una metodologia flexible, motivadora i personalitzada per retornar-los la confiança en les possibilitats d’èxit i evitar l’abandonament escolar. L’Ajuntament de la Seu d’Urgell gestiona la UEC des del setembre de 2020.

(notícia i fotos extretes de RàdioSeu) — Notícia a PirineusTV.