Teatre Fòrum sobre violència masclista

L’alumnat de Quart ha participat avui a l’espectacle “Teatre Fòrum sobre violència masclista” amb motiu del 25N amb la Companyia “Teatre de Xoc”. S’han realitzat dinàmiques de rol on han intervingut els alumnes per ajudar a detectar les violències masclistes de les quals no sempre en són conscients.

Després d’un procés d’investigació i anàlisis sobre els feminicidis, Teatre de Xoc produeix aquesta obra de creació col·lectiva inspirada en el concepte de teatre fòrum d’ Augusto Boal. Consisteix en la representació de diferents escenes amb les que es pretén activar un debat amb el públic sobre la violència masclista.
És l’espectador qui defineix el final de les històries, arribant fins i tot a participar com actors i actrius de les mateixes.
D’aquesta manera, convertits en protagonistes de l’acció dramàtica, ho són també de la seva pròpia consciència.
Un espectacle incisiu amb el qual es posa de manifest la rellevància del teatre com a eina de transformació social i a través del qual la companyia aspira a buscar alternatives per a actuar contra la violència masclista i els feminicidis.