BON ESTIU!

Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!

Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.

III SETMANA DE LA CIÈNCIA: LA DONA I LA CIÈNCIA

El dijous, dia de la dona i la ciència, vam reflexionar sobre el paper de la dona a la ciència, va ser un bon moment per parlar amb els alumnes sobre la importància de la dona a la ciència.

L’anualitat d’aquest dia internacional, que es va celebrar l’11 de febrer de 2016 per primera vegada, va ser impulsada per les iniciatives de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (Unesco), l’ONU-Dones i altres organitzacions competents amb l’objectiu de promoure l’accés equitatiu i ple de dones i nenes a l’educació en els àmbits de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (Educació STEM). 

Us adjuntem els vídeos que vam visionar:

THE WAITER’S SONG

Hello, from the children at 4th Grade!

Last week, within our English lesson, we performed a song related to the topic we’ve just worked on: ‘Food’.  We all sang “The Waiter’s Song”, it was good fun!

And here is the result. We hope you like it!

III SETMANA DE LA CIÈNCIA: INVENTS DE SISÈ!

Seguint amb els invents per a la Setmana de la Ciència a l’escola, a l’aula de cinquè hem investigat sobre EL COTXE BONET, LA VACUNA DE LA CÒLERA, MONTESA, EL TELÈGRAF ELÈCTRIC i EL PATÍ DE VELA.

Per tal de fer unes exposicions ben entenedores, hem elaborat unes representacions per tal d’exposar les nostres investigacions.

Esperem que us agradin!

EL PATÍ DE VELA

LA VACUNA DE LA CÒLERA

MOTO MONTESA

EL COTXE BONET

EL TELÈGRAF ELÈCTRIC

TREBALLEM MIRÓ

Aquest matí els nens de l’escoleta hem conegut al pintor català: Joan Miró! 🎨
Hem manipulat diferents elements característiques de les seves obres (ulls, rodones, llunes, estrelles…) i els hem enganxat a la paret tot creant la nostra pròpia obra!

També hem experimentat amb ells a la taula de llum, tot relacionant-los amb l’obra que hi estava plasmada a sobre!

Continuarà… 👩🎨

III SETMANA DE LA CIÈNCIA: INVENTS DE SEGON I TERCER!

Aquesta setmana estem celebrant  la Setmana de la Ciència a l’escola.

Aquest curs hem treballat invents i receptes que han descobert inventors o inventores catalanes.

A l’aula de segon i tercer hem descobert d’on prové el nom de la CREMA CATALANA i n’hem treballat alguns aspectes, fins i tot us cantarem un anunci!

Hem elaborat un vídeo i esperem que el gaudiu molt!

 

III SETMANA DE LA CIÈNCIA: INVENTS DE PRIMER!

Aquesta setmana estem celebrant  la Setmana de la Ciència a l’escola.

Aquest curs hem treballat invents que han descobert inventors o inventores catalanes.

A l’aula de primer hem triat EL SUBMARÍ. Durant vàries sessions hem treballat aquest centre d’interès a partir del qual hem après moltes coses noves: la biografia de Narcís Monturiol, la història del primer submarí, la flotabilitat dels materials, perquè emergeixen i se submergeixen els submarins, el principi d’Arquímedes, hem construït el nostre propi submarí, els submarins a la literatura… I moltes coses més!

Hem après moltes coses, i el més important és que hem gaudit molt aprenent.

Hem elaborat un vídeo del nostre procés de treball i aprenentatge, esperem que el gaudiu molt!

 

III SETMANA DE LA CIÈNCIA

Amb motiu del dia de la dona científica (dijous 11 de febrer), us comuniquem que durant aquesta setmana durem a terme la  III Setmana de la Ciència a l’escola.

L’objectiu principal d’aquesta iniciativa no és altre que despertar i potenciar l’interès i la curiositat dels alumnes vers la Ciència.

Els nens i les nenes de les diferents aules han investigat diferents invents catalans. Han buscat l’autor/a i han gravat un vídeo per explicar-lo als seus companys/es i a vosaltres, les famílies.

ED. INFANTIL El Chupa Chups
PRIMER El submarí
SEGON-TERCER La crema catalana
QUART Danone, els panellets, El cava, El cotxe tramuntana
CINQUÈ Juanola i Telescopi
SISÈ Moto Montesa, Telègraf elèctric, patí de vela, vacuna contra el còlera, Cotxe Bonet

Així, durant aquesta setmana els alumnes de l’escola anirem mostrant els nostres vídeos on mostrem tot allò que hem après d’aquests invents i inventors/es.

També, aprofitant que el proper dimarts dia 11 de febrer és el Dia de la dona científicatreballarem diferents dones científiques que han destacat en el camp de la ciència.

Per tal de compartir les vivències viscudes, al llarg de la setmana farem diferents publicacions a la pàgina web de l’escola amb les fotografies de les diferents activitats realitzades.

Finalment us adjuntem el cartell que han fet els alumnes de sisè.

MÉS EXPERIÈNCIES AMB FAMÍLIES

Avui la Gala Arrià ens ha explicat el seu cap de setmana! Primer va anar a cuidar les plantes de la padrina, després va donar de menjar als ànecs i per últim va veure les cabres del Manolo del poble i si va atansar per observar-les d’aprop! Que bé s’ho va passar! 🦆🐐

A més, ens ha portat llenties, cotó fluix i uns yogurs buits per plantar-ho, i així ho hem fet! Ara a cuidar-les i esperar que creixin! 🌱

EL MEU POBLE PREFERIT!

Dins del treball del centre d’interès del meu poble, els infants de primer hem treballat el poema “EL MEU POBLE PREFERIT” d’Emma Muriel.

Hem llegit el poema, hem treballat el vocabulari i hem identificat les parts que caracteritzen el poema (títol, vers i estrofa).

Hem après el poema i avui l’havíem de recitar. Aquest matí la mare del Jaïr ens ha enviat la el poema musicat que han gravat aquest cap de setmana i de seguida tots han volgut recitar el poema en forma de rap.

Ens ha encantat, us enllacem el vídeo.