BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola vestits d’esportistes.
“És un dia molt especial perquè ja s’acosta Carnaval! Fer esport és molt sa i d’esportista hauràs d’anar!”
Aquests dies a l’escoleta hem anat fent les nostres disfresses pel proper divendres!
Us podeu fer un idea de que ens disfressarem?
També ha vingut el Rei Carnestoltes a donar-nos les consignes per la setmana vinent!
Quines ganes de festa que tenim! 🥳
El dijous, dia de la dona i la ciència, vam reflexionar sobre el paper de la dona a la ciència, va ser un bon moment per parlar amb els alumnes sobre la importància de la dona a la ciència.
L’anualitat d’aquest dia internacional, que es va celebrar l’11 de febrer de 2016 per primera vegada, va ser impulsada per les iniciatives de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (Unesco), l’ONU-Dones i altres organitzacions competents amb l’objectiu de promoure l’accés equitatiu i ple de dones i nenes a l’educació en els àmbits de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (Educació STEM).
Us adjuntem els vídeos que vam visionar:
Avui l’Anaël i en Noè han aconseguit muntar de manera autònoma un altre robot amb el programa Lego WeDo.
Hem augmentat la dificultat i ho han aconseguit!
Felicitats!
Seguint amb els invents per a la Setmana de la Ciència a l’escola, a l’aula d’Educació Infantil hem investigat sobre EL CHUPA CHUPS.
Per tal de fer unes exposicions ben entenedores, hem elaborat una presentació.
Esperem que us agradi!
Avui hem fet un altre experiment a l’escoleta : hem barrejat aigua i bicarbonat, l’hem anat amassant i….quina sorpresa: ha sortit NEU!
L’hem manipulat amb diferents estris, tot afegint-hi animalets del Pol Nord.
També hi hem afegit colorant blau! Ens ha agradat molt la seva textura!
Seguint amb els invents per a la Setmana de la Ciència a l’escola, a l’aula de cinquè hem investigat sobre EL COTXE BONET, ELS PANELLETS, EL CAVA, DANONE, LA CREMA CATALANA
Per tal de fer unes exposicions ben entenedores, hem elaborat unes representacions per tal d’exposar les nostres investigacions.
Esperem que us agradin!


Hello, from the children at 4th Grade!
Last week, within our English lesson, we performed a song related to the topic we’ve just worked on: ‘Food’. We all sang “The Waiter’s Song”, it was good fun!
And here is the result. We hope you like it!
Seguint amb els invents per a la Setmana de la Ciència a l’escola, a l’aula de cinquè hem investigat sobre EL COTXE BONET, LA VACUNA DE LA CÒLERA, MONTESA, EL TELÈGRAF ELÈCTRIC i EL PATÍ DE VELA.
Per tal de fer unes exposicions ben entenedores, hem elaborat unes representacions per tal d’exposar les nostres investigacions.
Esperem que us agradin!
Donat que és la setmana de la ciència, a l’escoleta hem realitzat un experiment!
Hem barrejat aigua, colorant de 3 colors, oli de gira-sol, hi hem afegit una pastilla efervescent i… Pum! S’ha fet la màgia: han començat a pujar unes bombolles que han creat un efecte molt xulo!
Seguint amb els invents per a la Setmana de la Ciència a l’escola, a l’aula de cinquè hem investigat sobre LES PASTILLES JUANOLA i EL TELESCOPI.
Per tal de fer unes exposicions ben entenedors, hem elaborat unes presentacions per tal d’exposar les nostres investigacions.
Esperem que us agradin!
Aquest matí els nens de l’escoleta hem conegut al pintor català: Joan Miró!
Hem manipulat diferents elements característiques de les seves obres (ulls, rodones, llunes, estrelles…) i els hem enganxat a la paret tot creant la nostra pròpia obra!
També hem experimentat amb ells a la taula de llum, tot relacionant-los amb l’obra que hi estava plasmada a sobre!
Continuarà…
Aquesta setmana estem celebrant la Setmana de la Ciència a l’escola.
Aquest curs hem treballat invents i receptes que han descobert inventors o inventores catalanes.
A l’aula de segon i tercer hem descobert d’on prové el nom de la CREMA CATALANA i n’hem treballat alguns aspectes, fins i tot us cantarem un anunci!
Hem elaborat un vídeo i esperem que el gaudiu molt!
Aquesta setmana estem celebrant la Setmana de la Ciència a l’escola.
Aquest curs hem treballat invents que han descobert inventors o inventores catalanes.
A l’aula de primer hem triat EL SUBMARÍ. Durant vàries sessions hem treballat aquest centre d’interès a partir del qual hem après moltes coses noves: la biografia de Narcís Monturiol, la història del primer submarí, la flotabilitat dels materials, perquè emergeixen i se submergeixen els submarins, el principi d’Arquímedes, hem construït el nostre propi submarí, els submarins a la literatura… I moltes coses més!
Hem après moltes coses, i el més important és que hem gaudit molt aprenent.
Hem elaborat un vídeo del nostre procés de treball i aprenentatge, esperem que el gaudiu molt!
Amb motiu del dia de la dona científica (dijous 11 de febrer), us comuniquem que durant aquesta setmana durem a terme la III Setmana de la Ciència a l’escola.
L’objectiu principal d’aquesta iniciativa no és altre que despertar i potenciar l’interès i la curiositat dels alumnes vers la Ciència.
Els nens i les nenes de les diferents aules han investigat diferents invents catalans. Han buscat l’autor/a i han gravat un vídeo per explicar-lo als seus companys/es i a vosaltres, les famílies.
| ED. INFANTIL | El Chupa Chups |
| PRIMER | El submarí |
| SEGON-TERCER | La crema catalana |
| QUART | Danone, els panellets, El cava, El cotxe tramuntana |
| CINQUÈ | Juanola i Telescopi |
| SISÈ | Moto Montesa, Telègraf elèctric, patí de vela, vacuna contra el còlera, Cotxe Bonet |
Així, durant aquesta setmana els alumnes de l’escola anirem mostrant els nostres vídeos on mostrem tot allò que hem après d’aquests invents i inventors/es.
També, aprofitant que el proper dimarts dia 11 de febrer és el Dia de la dona científica, treballarem diferents dones científiques que han destacat en el camp de la ciència.
Per tal de compartir les vivències viscudes, al llarg de la setmana farem diferents publicacions a la pàgina web de l’escola amb les fotografies de les diferents activitats realitzades.
Finalment us adjuntem el cartell que han fet els alumnes de sisè.
En motiu de la celebració de la 3ª edició de la Setmana de la Ciència a l’Escola, els nens i nenes de sisè hem elaborat uns cartells commemoratius.
Esperem que us agradin!
Avui la Gala Arrià ens ha explicat el seu cap de setmana! Primer va anar a cuidar les plantes de la padrina, després va donar de menjar als ànecs i per últim va veure les cabres del Manolo del poble i si va atansar per observar-les d’aprop! Que bé s’ho va passar! 🦆
A més, ens ha portat llenties, cotó fluix i uns yogurs buits per plantar-ho, i així ho hem fet! Ara a cuidar-les i esperar que creixin!
Dins del treball del centre d’interès del meu poble, els infants de primer hem treballat el poema “EL MEU POBLE PREFERIT” d’Emma Muriel.
Hem llegit el poema, hem treballat el vocabulari i hem identificat les parts que caracteritzen el poema (títol, vers i estrofa).
Hem après el poema i avui l’havíem de recitar. Aquest matí la mare del Jaïr ens ha enviat la el poema musicat que han gravat aquest cap de setmana i de seguida tots han volgut recitar el poema en forma de rap.
Ens ha encantat, us enllacem el vídeo.