BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Aquesta setmana teníem moltes ganes de retrobar-nos i donar la benvinguda a la primavera i a la Ivet, una nena que ha començat a l’escoleta, a la qual hem rebut amb molta il·lusió!
Com podeu veure, hem canviat el racó de les estacions, el qual té un toc primaveral, i hi hem col•locat: flors, contes, encaixos, pedretes de marieta i altres animals, imatges reals d’aquests, un cartell que vam pintar ja fa uns quants dies…
I hem estat explorant amb aquests elements i amb insectes que hem trobat al pati!
Us animem a que ens porteu algun element característic d’aquesta estació per tal d’observar-lo i explorar-lo!
Per acomiadar el trimestre aquesta tarda hem anat a fer una passejada per riu i hem aprofitat per menjar ous de Pasqua!
Hem compartit un moment plegats a l’aire lliure i ens ho hem passat molt bé.
Des de l’escola us desitgem que passeu uns bons dies al costat dels vostres fills/es!
Avui quan hem sortit al pati, els nens i nenes de l’escola ens hem endut una bona sorpresa quan ens hem trobat un ratpenat a la pista.
L’hem estat observant i finalment hem decidit que el millor era portar-lo a un lloc segur, així que nens de sisè l’han agafat amb molta cura i l’han portat a l’exterior de l’escola a un lloc protegit.
Esperem que estigui bé!
Els nens i nenes de segon i tercer ens ho hem passat molt bé pintant ous de Pasqua.
Aquí podeu veure les nostres creacions!
Avui el Joel després d’una setmana ens ha retornat LA MALETA DE PRIMER: ELS ANIMALS.
Hem gravat un vídeo que us mostrem a continuació on ens explica quines activitats de la maleta ha realitzat i com s’ha sentit.
Estem esperant impacients poder-nos endur la maleta a casa!
Mireu quines càmeres de fotos més xules que han regalat els infants de l’escoleta als seus pares!
Han pintat la base amb pintura i amb plastilina, fent un xurro, han fet l’objectiu de la càmera !
Us estimem!
Avui continuem treballant el traç a l’escoleta. Aquest cop movent el cos i caminant sobre diferents tipus de traços de diferents colors fets amb cinta, tot treballant l’equilibri i la coordinació visual-espaial!
També hi hem passat boletes per sobre, i, per últim, hem arrencat la cinta del terra, això és el que més els hi ha agradat!
Com gairebé cada setmana, hem estat treballant per racons:
-TRAÇ: exercitem una sèrie de traços amb el dit sobre l’arena, després de resseguir-los amb el dit sobre cada panel sensorial. Avui hem introduït també el traç de les formes geomètriques bàsiques.
-PANELLS SENSORIALS: tapem i destapem taps tot relacionant-los amb el seu color i manipulem diferents textures️
-CONSTRUCCIONS: ens deixem emportar per la nostra imaginació i el joc simbòlic!
Els nens i nenes de sisè estem treballant les cèl·lules, dins de totes les activitats que hem estat realitzant també hem elaborat maquetes de les cèl·lules.
Ara us ensenyem una mostra dels resultats.
A primer iniciem el treball amb nomenclatures dins del centre d’interès que estem treballant dels ANIMALS.
Las Targetes de Nomenclatura son un material Montessori de l’àrea del llenguatge que pretenen oferir a l’infant oportunitats de llegir paraules i textos curts on la informació és interessant i significativa per a ells.
Aquesta eina promou l’autonomia en la lectura dels infants. Amb aquestes targetes han de llegir i aparellar la fotografia de l’animal amb el seu nom i la seva descripció.
Estem impacients per començar!
A l’Educació Infantil seguim introduint i treballant els continguts a través de diferents propostes.
A continuació us mostrem un petit recull de les activitats d’aquest trimestre.
Aquest matí hem dut a terme una provocació amb material que tenim fix a l’aula: taps de suro i de plàstic, els quals estaven escampats per l’aula en forma d’espiral i tenien el seu recipient corresponent al qual ho havien d’encaixar.
En aquesta activitat s’estimula la pinça, i per tant, la psicomotricitat fina, els conceptes Dins-Fora, la classificació, es potencia la recollida del material…
Avui L’Anaël, després d’una setmana ens ha retornat LA MALETA DE PRIMER: ELS ANIMALS.
Hem gravat un vídeo que us mostrem a continuació on ens explica quines activitats de la maleta ha realitzat i com s’ha sentit.
Estem esperant impacients poder-nos endur la maleta a casa!
Avui ha estat el torn del Leo!
Hem visionat un vídeo on ens explica que ha fet aquest cap de setmana: anar a passejar, plantar maduixes, pujar sobre un tractor molt xulo, visitar gallines…quin cap de setmana més rural!
Moltes gràcies família!
Aquesta setmana els alumnes de cinquè estem treballant els textos descriptius de paisatges als tallers de català.
Primerament, hem fet algunes activitats a l’aula per tal d’aprendre diverses característiques i el vocabulari específic d’aquests textos.
Després, ens hem desplaçat fins al riu on hem buscat la inspiració per tal d’escriure d’una manera més vivencial.
Ha estat una activitat molt enriquidora i hem gaudit molt escrivint a l’aire lliure!
Amb l’objectiu d’afavorir afavorir la mobilitat sostenible, el dilluns vam estrenar un nou aparcament de bicicletes a l’escola.
A partir d’ara ja podrem anar amb bicicleta i/o patinet a l’escola!


Els nens i nenes de Segon i Tercer hem confeccionat el nostre nom aprofitant plastilina i fustes reaprofitades.
Ens han quedat molt bé!