BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Durant les estones de motricitat fina treballem sobretot la concentració i el perfeccionament de les habilitats manuals.
Les experiències de joc, ens permeten treballar la musculatura alhora que aprenem conceptes relacionats amb l’altura, el pes, la proporció, la forma, etc.
A continuació us deixem algunes imatges de les diferents activitats que hem anat realitzant
Avui a l’escoleta hem celebrat el tercer aniversari de l’Arlet!
Li hem decorat una corona i pintat una fusteta com a regal!
També li hem cantat i ballat dues cançons d’aniversari i ho hem celebrat jugant amb globus i confeti!!
A més, ens ha portat un regal per l’aula: un joc de perruqueria el qual ja hem estrenat, i com ens ha agradat, moltes gràcies família!
Avui el Jaïr, després d’una setmana ens ha retornat LA MALETA DE PRIMER: ELS ANIMALS.
Hem gravat un vídeo que us mostrem a continuació on ens explica quines activitats de la maleta ha realitzat i com s’ha sentit.
Estem esperant impacients poder-nos endur la maleta a casa!
Continuem amb el projecte de les emocions. Avui hem pintat lliurement el monstre del conte del color de l’emoció que sentíem en aquell moment!
I com podeu observar, hem fet servir una pintura casolana: iogurt barrejat amb colorant alimentari!
Com hem gaudit pintant amb el iogurt i tastant-lo!
Dintre del centre d’interès dels animals, amb l’objectiu de treballar la lectura i l’escriptura, els infants de primer avui hem iniciat una nova activitat que s’anomena CONTES AMB ANIMALS.
Treballarem un llibre de contes que porta aquest títol. Cada dilluns llegirem un conte on el protagonista és un animal diferent. Aquests contes ens donen informació sobre els animals a la vegada que són molt divertits.
Després de la lectura del conte, cadascú ha construït els seu llibret de treball i cada setmana hi anotarem alguna característica, paraula o dibuix relacionat amb el conte treballat.
Avui hem començat pel conte de l’Ernest el conill i hem après moltes coses que no sabíem. Hem descobert que un conill pot arribar a mesurar 80 centímetres!
Estem aprenent moltes coses sobre els animals.
Els infants de primer a l’àrea de plàstica hem construït jocs pel pati amb materials reciclats.
Avui els hem estrenat a l’hora del pati i ens ho hem passat d’allò més bé!
Estem molt contents de presentar el PROGRAMA 1 de la Ràdio Mestral, la ràdio de la nostra escola.
La ràdio és un mitjà de comunicació d’un gran valor educatiu. Promou la comunicació, facilita la lectura i la comprensió dels textos i agilitza les tasques de redacció dels alumnes… El treball radiofònic és estimulant i motivador per les activitats escolars.
D’aquesta manera, amb el projecte de la radio escolar pretenem:
Els nens i nenes de sisè gravarem un programa mensual tot explicant diferents aspectes relacionats amb la nostra escola.
Esperem que us agradi!
Aquesta setmana hem començat a treballar les emocions a partir del conte: “El Monstre de colors” que relaciona les emocions amb els colors. Ahir vam explicar-lo amb unes titelles i després van jugar amb aquestes i unes ampolles sensorials que representen les emocions.
Avui, hem introduït les titelles a les rutines i els infants més grans ens han explicat com se sentien i de quin color era la seva emoció.🥰
A més, hem jugat amb un Dau gegant de les emocions! Cada cop que un nen el llençava, havia de representar aquella emoció amb expressions.
Què divertit ha estat!
Ho hem desat tot al racó de les Emocions al qual anirem afegint més elements al llarg del curs!
Els infants de primer iniciem el centre d’interès ELS ANIMALS.
A partir d’aquesta setmana cada dimecres un infant de la classe s’endurà LA MALETA DE PRIMER: ELS ANIMALS.
En aquesta maleta hi ha una sèrie d’activitats especificades en una llista com: llegir un conte d’informació dels animals, classificar animals de joguina, jugar amb aquests animals, explicar el meu animal preferit, fer un dibuix d’un animal…
Cada setmana un infant s’endurà la maleta cap a casa i la podrà compartir amb la seva família.
Estem molt engrescats amb aquesta activitat!
Avui hem seguit treballant aquest pintor català, aquest cop hem pintat lliurement al panell d’art, amb el colors que ell utilitza (blau, groc, vermell, blanc, negre i verd!
Avui ha estat el torn de l’Ïu!
Hem vist un vídeo on ens explicava el que havia fet aquest cap de setmana: ha fet de cuiner, de mecànic, ha anat al parc, ha fet música i ha ballat…🕺 i, per últim, han ideat una disfressa del Mic i s’han disfressat amb el pare i la mare!
També ens han portat la màscara del Mic a l’escoleta, mireu que xula🥳
Després hem aprofitat per visionar cançons del Mic, cantar-les i ballar-les!
Per acabar de celebrar la setmana de Carnaval aquesta tarda hem fet una xocolatada al pati de l’escola.
Abans, per grups estables, hem fet una petita desfilada al pati.
Ens ho hem passat genial!
Avui hem celebrat l’últim dia de carnestoltes a l’escoleta i ens hem disfressat de jardiners!!
Hem sortit a l’hort i ens hem trobat l’arbre ple de regadores i globus amb els quals hem jugat! 🥳🥳
També ens ha vingut a visitar el Rei Carnestoltes per dir-nos adéu! I a la tarda hem fet xocolatada !
Us deixem un recull de fotos d’ahir on ens vam disfressar lliurement amb barrets, perruques i vestits!
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a l’escola disfressats d’animal!
“Disfressat d’animal hauràs de venir, orelles de gat, plomes d’ocell, escates de peix… El Carnaval ja és aquí i molt ens hem de divertir!”
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a l’escola amb un mitjó de cada!
“Ja ha arribat dijous! Un mitjó de cada haurà de portar pel Carnaval poder celebrar”
Aquests dies els infants de l’escoleta estem fent de jardiners (la nostra disfressa de carnaval🤭)!
Com podeu veure, hem trasplantat menta, primula, cactus i hem plantat pipes de gira-sol!
Després ho hem regat i a esperar que creixi! ️
També hem observat com han crescut les cols i els enciams que vam plantar a l’hort!
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola ben pentinats/des!.
“Vindràs amb un pentinat divertit, tan si ets gran com si ets petit,. A veure qui serà el més atrevit!”
Els infants de primer seguim treballant el centre d’interès de EL NOSTRE POBLE.
Jan hem treballat els llocs d’interès del poble i ara hem començat a investigar quines són les diferències entre el poble i la ciutat.
Hem treballat una cançó del grup EL POT PETIT que es titula “Poble o ciutat”. Aquesta ens ha fet pensar en com és de diferent viure en un poble o una ciutat. Aquesta tarda hem fet una llista de característiques que diferencien aquest dos espais i hem vist un vídeo informatiu.
A continuació hem començat a crear els nostres murals on havíem de representar un poble o una ciutat.
En ha agradat molt aquesta activitat i hem après coses que no sabíem!