BON ESTIU!

Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!

Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.

MOTRICITAT FINA!

Durant les estones de motricitat fina treballem sobretot la concentració i el perfeccionament de les habilitats manuals.

Les experiències de joc, ens permeten treballar la musculatura alhora que aprenem conceptes relacionats amb l’altura, el pes, la proporció, la forma, etc.

A continuació us deixem algunes imatges de les diferents activitats que hem anat realitzant

L’ARLET FA 3 ANYS!

Avui a l’escoleta hem celebrat el tercer aniversari de l’Arlet!🎂
Li hem decorat una corona i pintat una fusteta com a regal!
També li hem cantat i ballat dues cançons d’aniversari i ho hem celebrat jugant amb globus i confeti!! 🎉🎈
A més, ens ha portat un regal per l’aula: un joc de perruqueria el qual ja hem estrenat, i com ens ha agradat, moltes gràcies família!

PINTEM LES EMOCIONS

Continuem amb el projecte de les emocions. Avui hem pintat lliurement el monstre del conte del color de l’emoció que sentíem en aquell moment!
I com podeu observar, hem fet servir una pintura casolana: iogurt barrejat amb colorant alimentari!

Com hem gaudit pintant amb el iogurt i tastant-lo! 🎨😋

CONTES AMB ANIMALS

Dintre del centre d’interès dels animals, amb l’objectiu de treballar la lectura i l’escriptura, els infants de primer avui hem iniciat una nova activitat que s’anomena CONTES AMB ANIMALS.

Treballarem un llibre de contes que porta aquest títol. Cada dilluns llegirem un conte on el protagonista és un animal diferent. Aquests contes ens donen informació sobre els animals a la vegada que són molt divertits.

Després de la lectura del conte, cadascú ha construït els seu llibret de treball i cada setmana hi anotarem alguna característica, paraula o dibuix relacionat amb el conte treballat.

Avui hem començat pel conte de l’Ernest el conill i hem après moltes coses que no sabíem. Hem descobert que un conill pot arribar a mesurar 80 centímetres!

Estem aprenent moltes coses sobre els animals.

RADIO MESTRAL, PROGRAMA 1

Estem molt contents de presentar el PROGRAMA 1 de la Ràdio Mestral, la ràdio de la nostra escola.

La ràdio és un mitjà de comunicació d’un gran valor educatiu. Promou la comunicació, facilita la lectura i la comprensió dels textos i agilitza les tasques de redacció dels alumnes… El treball radiofònic és estimulant i motivador per les activitats escolars.

D’aquesta manera, amb el projecte de la radio escolar pretenem:

  • Identificar el valors de la ràdio com a mitjà de comunicació i d’aprenentatge.
  • Potenciar la capacitat lingüística especialment l’expressió oral.
  • Afavorir la creativitat i el treball en equip.
  • Fomentar el debat i l’aprofundiment dels temes.
  • Difondre activitats del centre.

Els nens i nenes de sisè gravarem un programa mensual tot explicant diferents aspectes relacionats amb la nostra escola.

Esperem que us agradi!

EMOCIONS

Aquesta setmana hem començat a treballar les emocions a partir del conte: “El Monstre de colors” que relaciona les emocions amb els colors. Ahir vam explicar-lo amb unes titelles i després van jugar amb aquestes i unes ampolles sensorials que representen les emocions.

Avui, hem introduït les titelles a les rutines i els infants més grans ens han explicat com se sentien i de quin color era la seva emoció.😀😠😢🥰😨😌
A més, hem jugat amb un Dau gegant de les emocions! Cada cop que un nen el llençava, havia de representar aquella emoció amb expressions.

Què divertit ha estat! 🎲

Ho hem desat tot al racó de les Emocions al qual anirem afegint més elements al llarg del curs!

LA MALETA DE PRIMER: ELS ANIMALS

Els infants de primer iniciem el centre d’interès ELS ANIMALS.

A partir d’aquesta setmana cada dimecres un infant de la classe s’endurà LA MALETA DE PRIMER: ELS ANIMALS.

En aquesta maleta hi ha una sèrie d’activitats especificades en una llista com: llegir un conte d’informació dels animals, classificar animals de joguina, jugar amb aquests animals, explicar el meu animal preferit, fer un dibuix d’un animal…

Cada setmana un infant s’endurà la maleta cap a casa i la podrà compartir amb la seva família.

Estem molt engrescats amb aquesta activitat!

EXPERIÈNCIES AMB FAMÍLIA

Avui ha estat el torn de l’Ïu!

Hem vist un vídeo on ens explicava el que havia fet aquest cap de setmana: ha fet de cuiner, de mecànic, ha anat al parc, ha fet música i ha ballat…🕺 i, per últim, han ideat una disfressa del Mic i s’han disfressat amb el pare i la mare!

També ens han portat la màscara del Mic a l’escoleta, mireu que xula🥳
Després hem aprofitat per visionar cançons del Mic, cantar-les i ballar-les! 🎶

ENS DISFRESSEM!

Avui hem celebrat l’últim dia de carnestoltes a l’escoleta i ens hem disfressat de jardiners!! 🌻🚿

Hem sortit a l’hort i ens hem trobat l’arbre ple de regadores i globus amb els quals hem jugat! 🥳🥳
També ens ha vingut a visitar el Rei Carnestoltes per dir-nos adéu! I a la tarda hem fet xocolatada ! 😋

Us deixem un recull de fotos d’ahir on ens vam disfressar lliurement amb barrets, perruques i vestits! 🎊

FEM DE JARDINERS

Aquests dies els infants de l’escoleta estem fent de jardiners (la nostra disfressa de carnaval🤭)!
Com podeu veure, hem trasplantat menta, primula, cactus i hem plantat pipes de gira-sol!

Després ho hem regat i a esperar que creixi! 🚿🏵🌻

També hem observat com han crescut les cols i els enciams que vam plantar a l’hort!

POBLE O CIUTAT?

Els infants de primer seguim treballant el centre d’interès de EL NOSTRE POBLE.

Jan hem treballat els llocs d’interès del poble i ara hem començat a investigar quines són les diferències entre el poble i la ciutat.

Hem treballat una cançó del grup EL POT PETIT que es titula “Poble o ciutat”. Aquesta ens ha fet pensar en com és de diferent viure en un poble o una ciutat. Aquesta tarda hem fet una llista de característiques que diferencien aquest dos espais i hem vist un vídeo informatiu.

A continuació hem començat a crear els nostres murals on havíem de representar un poble o una ciutat.

En ha agradat molt aquesta activitat i hem après coses que no sabíem!